.113
Swashbuckler
Är det svenska eller engelska som gäller förresten? bra veta
Stora problemet är att då måste jag ge dem alla profetiorna från början och jag känner att risken för information overload är för hög och det tar bort hope/fear beats senare under äventyret..113;n144482 said:Jag tänker så här, det vore ju kul om man har olika steg där inne, vi säger 3 "lager" med stora jättedörrar eller liknande som måste öppnas emellan varje. Varje sådan dörr gör dessutom, i kombination med stadens legender, att något händer. Typ i stil med "I de djupaste salarna vilar Kragosh, väktaren av Gudafröet som kan ge evigt liv och oändlig makt. Gudafröet är i den innersta kammaren, och för att komma dit måste man bryta de tre Sigilen, skapade av Mokosh, Selahc och Rahsvormin, och mäktiga förbannelser vilar över dem för att förhindra att någon tar sig in. När det första sigilet bryts så skall var sjunde man och kvinna av ålder sju gånger sju drabbas av de sju dödssynderna. (extremt arga, äter ihjäl sig, tappar lusten att leva/göra något alls osv).
När det andra sigilet bryts kommer elden regna över staden och Valyris den evige väcks från sin vila för att hemsöka staden, som kommer drabbas av sömnlöshet och ständigt se henne i skuggorna (folk kommer dessutom börja försvinna eller hittats döda)
Osv, går komma på bättre saker va mest som exempel..
Det roliga med det här är att dels så kan de inte undvika att staden får veta vad som händer men om de sköter sina kort bra så kan de bli anlitade att ta hand om sig själva.
God45;n144491 said:Stora problemet är att då måste jag ge dem alla profetiorna från början och jag känner att risken för information overload är för hög och det tar bort hope/fear beats senare under äventyret.
Jag stjäl alla de här!Cybot;n144495 said:Profetsia som förutsäger att folks tungor och ögon ska skrumpna ihop och förtvina.
Sju inseglen grejer är också bra.
Att de förstfödda ska resa sig från döden och dricka sina fäders blod.
Att guld ska bli silver och silver bli brons och brons bli järn och järn ska bita dess ägares hand.
Yes! Oh my god! Det här kommer bli perfekt!RasmusL;n144796 said:"Ett steg i mörkret skall vara det första i folkvandringens tid"
Om RP kliver in i den avsedda korridoren (som är belagd med ett magiskt mörker) kommer en folkvandring till staden att inledas. De första två dagarna dyker 1D6 immigranter/dag upp, nästa två dagar dyker 2D6/dag, nästkommande två 4D6/dag, nästa period 8D6/dag osv där varje tvådagarsperiod dubblerar takten, med allt vad det innebär.
http://what-if.xkcd.com/8/God45;n144799 said:Yes! Oh my god! Det här kommer bli perfekt!
Det blir kul när man ska slå 1024 D6 efter 20 dagar lite drygt!God45;n144799 said:Yes! Oh my god! Det här kommer bli perfekt!
Är det inte väldigt vanligt att RP inte har någon familj? Jag tror nästan hela min grupp bara skriver "nej" på raden familj Men det kanske får stå för vår grupp, tror dock att det är en tendens. Möjligt läge för lite meta-humor; "I det otroliga fallet att någon RP har en familj eller vän utanför gruppen drabbas denna av profetian".Landrim;n145638 said:"Stål i mörker,
Blod i ljus,
Priset betalas,
I broders hus"
(...)
Detta i sin tur resulterar i att invånarna gör uppror mot vakterna och i kaoset som uppstår på gatorna blir personens kusin nertrampad och avlider när denne är på väg hem från marknaden.
Jag får folk att ha anhöriga genom att inte vara en dick och mörda eller kidnappa dem. Lämna folks familjer off-limits för sådant så kan man faktiskt ha med dem som npc: er.mo.;n145664 said:Är det inte väldigt vanligt att RP inte har någon familj? Jag tror nästan hela min grupp bara skriver "nej" på raden familj Men det kanske får stå för vår grupp, tror dock att det är en tendens. Möjligt läge för lite meta-humor; "I det otroliga fallet att någon RP har en familj eller vän utanför gruppen drabbas denna av profetian".