God45
#PrayersForBahakan
Idé: Dungeonen innehåller en stor rad prefetsior som låsts in för att deras fruktansvärda makt inte skall släppas loss på världen. Profetsiorna tar nämligen inte effekt förren någon har läst dem. Så om någon läser profetsian om hur eld och blod kommer regna från himlen för att visa hur missnöjda gudarna är med de dödliga... Så kommer det regna eld och blod. Mitt i dungeonen finns en profetsia om hur en dödlig kan uppstiga till att bli en gud, priset som karaktärerna kommer till dungeonen för att erövra.
Dungeonen ligger cirka en timme från en stad och på grund av marorna som bor i etern runt och i dungeonen går det inte att vila eller sova utanför staden utan att få fruktansvärda (tillfälligt stat sänkande) mardrömmar.
För att komma längre in i dungeonen kommer spelarna förutom att slåss mot väktar monster, ta sig förbi fällor och navigera underjorden och behöva läsa en rad profetior menade att avskräcka dem från att röra sig vidare. Profetsiorna kommer inte påverka dem direkt, men kommer att ändra världen på ett sådant sätt som gör saker värre och värre för staden de måste återvända och vila i.
Så spelarna kommer gå ner i Dungeonen och sedan återvända till en stad som är radikalt förändrad. Detta kommer skapa problem för dem som då och då kommer vara farligare för dem än vad sakerna i Dungeonen är. Ibland kommer de fastna i intriger eller problem i staden och ha svårt att ta sig tillaks till Dungeonen.
Vad jag behöver från er: Profetior som fuckar upp staden! Jag behöver bra grejer. Jag har redan de självklara grejerna med döda förstfödda, hunersnöd, odöda, gräshoppor... Jag behöver coola intressanta ideer som leder till bra spel i staden.