Idag har jag spelat...

folketsfiende

drömvändare
Ikväll spelledde jag för första gången Brindlewood Bay. Det var ett gäng glada amatörer, kollegor från arbetsplatsen som körde lite rollspels-AW. Det är härligt att spelleda dessa gröningar, som blir så entusiastiska inför rollspelandets magi. De förundras över hur lätt det är att leva sig in, och hur kul det är medskapa och etablera element i spelvärlden.

Brindlewood Bay var kul, och även om det är lite ovant att med Theorize-movet, så funkade det bra för gruppen att pussla ihop sina ledtrådar till en teori som de kunde avslöja i en dramatisk salongsscen, där vapen drogs och mördaren försökte fly undan rättvisan.

Organ

Out of time, out of mind
Det största WOWet för mig just nu är inte VAD jag har spelat utan ATT jag har spelat. Jag är med i fyra olika grupper för tillfället, alla med fasta tider. Så jag kan nog anses vara lite bortskämd med spel då jag vanligen snittar ett och ett halvt spelmöten i veckan. Men under en tid nu så har stjärnorna uppenbarligen stått fel då alla grupperna av olika anledningar (Sjukdomar, resor, jobb, familj, you name it.) haft uppehåll samtidigt, vilket resulterat att att jag inte spelat på nära på en månad. :(

Igår bröts emellertid förbannelsen! En grupp vars medlemmar nästan hade glömt hur de andra såg träffades till slut och D&D5 spelades. Och om inget oförutsett sker så kommer ännu en grupp träffas i morgon och spela DoD23. Det känns lite som att solen kikade fram igen. :cool:

joth1006

rollspelskollektivet
Rollspelsklubben med ungdomar idag - en i gruppen kände sig redo att testa spelledarrollen, med en egenskriven dungeon. Jag satt jämte hen och agerade ¼ spelledare, skötte regler och stats.

Hen gjorde bra ifrån sig, även om hen gick i alla nybörjarfällor man kan tänka sig - i synnerhet hade hen en väldigt tydlig bild framför sig hur det skulle gå och blev lite osäker och förvirrad när spelarna oundvikligen gjorde tvärtom. Men jag peppade hen efteråt, och tror hen gick därifrån stärkt och nöjd i sina nya SL-skor.

Last edited: