I dag vill jag försöka avsluta hela huvud äventyret "A Paragon of Her Kind" i Dragon Age Origins. Eftersom jag förra veckan tillslut bestämt mig för att faktiskt spela igenom hela DAO, för jag har inte spelat det till slut än... plus alla DLC's och DA2 för den delen. Allt i förberedelse inför Dragon Age Inquisition's släpp i November... jag
kanske hinner...
Spelar en Human Warrior Shield + Sword specad (så klart)... precis som min orginal spelomgång. Det var ju så länge sedan jag spelade orginal omgången (sista gången 2012)... så jag kände det var bättre att helt starta om och fräscha upp minnet... snarare än att fortsätta på min gamla spelomgång där jag hade gjort allt som går göra innan "The Landsmeet" (vilket jag inte hade gått på än).
Dom flesta skulle nog fixa "A Paragon of Her Kind" på några timmar... men för mig kommer det antagligen ta en 10+ timmar till... för jag är som jag är, tycker inte om att lämne en enda sten orörd, tycker inte om att lämna någonting orört eller oupp-plockat backom mig. Jag är redan på timme 51 i denna spelomgång, och än så länge har jag bara avslutat Broken Circle ut av huvud questen (tog den först denna gången för jag ville ha Wynne's helar magi i gruppen), och en 3-4 handfullar sidequests än så länge. Har redan spenderat ca 5-7 timmar i Orzammar, springandes runt och snackat med varenda person... och "lånat på permanent basis" allt som inte är fast spikat... XD Började till slut snacka med Dvärgarna som vill ha sin gubbe som kung innan jag slutade spela igår. Denna spelomgång kommer kanske bli större än min orginal spelomgång... och då är min orginal omgång redan 142 timmar in, där jag slutat spela precis innan "The Landsmeet"... så... ja... vi får se vad som händer. XD