Nekromanti Idag vill jag...

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag startade en tråd av det här slaget på gamla forumet och nu tycker jag det är dags för en här också. Såhär går det till:
  1. Drabbas av en idé, en längtan eller ett kraftfullt begär som är direkt rollspelsrelaterat (jajamen, det här inlägget ligger i rollspelsforumet).
  2. Klottra om det här i tråden.
  3. ???
  4. Profit.
Kom loss och dela med dig! I värsta/bästa fall snor någon din idé och gör ditt önskespel åt dig.

DeBracy

Idag vill jag ha Warhammer Fantasy Roleplay 2ed i svartvitt, med extra spell-listor, och världskapitlet/layouten från första utgåvan. Jag skulle ligga och mysläsa det i sängen på det där sättet som jag inte mysläst en rollspelsbok på länge (senast kanske var när Morwhayle kom ut?).

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Idag vill jag verkligen, verkligen hitta orken att översätta färdigt spelarkapitlet till Null State. Jag vill också drabbas av en inspirationsstorm till äventyret jag skriver till Rotsystem och äventyret jag bygger till mina spelare i More than Human.

Räknas det? =)
DeBracy said:

Rhodryn

Hero
I dag, som alla andra dagar, vill jag att mins två spelkompisar ska bli lika intreserade av att spela Mech Warrior RPG'et, med BattleTech som hjälpmedel för striderna, som jag är... *har hoppats på det dom senaste 10 åren* XD

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Idag vill jag skriva färdigt det där äventuret jag tjatat om i tre månader. Jag kommer inte hinna färdigt idag, realistiskt sett, men varje gång jag sätter mig ned kommer jag stormsteg närmare slutet!

Snow

Swashbuckler
Idag vill jag komma på den bästa formen att beskriva en kampanjvärld så intressant, lättillgängligt, användbart och inspirerande som möjligt. På 5 A4. Jag har fler kandidater till sätt att skriva.

* Novellform som Trakorienmodulen
* Uppslagsbok (träigt)
* Frågor och svar
* Slumptabeller galore
DeBracy said:
Hoppas du lyckas, det är precis lagom långt för mig att läsa!

slanfan

Hero
I dag (natt) vill jag göra framsteg i Chronopiaäventyret jag pillar med. Det vore även ok om jag bara blir klar med magi-hacket eller stridskonstsystemet till spelet, eller något.

Nässe

Myrmidon
Idag vill jag starta en en-spelare kampanj i Burning Wheel med en kompis. Den kommer bli episk med pirater, drakar och mystiska hamnstäder! Idag vill jag också planera ett nytt mini-konvent med mina vänner. Det vi hade för några veckor sen blev grymt. På nästa ska vi spela... svart av kval vit av lust, Durance, Utpost och Mortal Coil. Det kommer bli fett!

DeBracy

Idag vill jag ha ett mannerpunk/romatic fantasy-hack på Höstdimma. Troligen för melankoliskt för att vara en riktigt pastellig setting, jag tänker mig ett långdraget krig nånstans i fjärran som folk kan beordras iväg till, men det syns bara i brev och genom de som återvänder med synliga eller osynliga sår.

hakanlo

Hero
Idag vill jag ha The Walking Dead - Rollspelet. Kanske ett spelklart och färdigt AW-hack med massor av tung story nu. (Vilket jag själv inte orkat skriva och inte hittat senast jag googlade det. Försökte med en anpassning av The solar system, men orkade inte klart9.

kloptok

Pensionerad astrolog
Idag vill jag spela sci-fi-"grottkräl" i ett Travellerinspirerat universum. Smyga omkring med strålpistol i högsta hugg i ett övergivet rymdskepp som planlöst driver omkring i den tomma, kalla rymden.

Rhodryn

Hero
I dag vill jag försöka avsluta hela huvud äventyret "A Paragon of Her Kind" i Dragon Age Origins. Eftersom jag förra veckan tillslut bestämt mig för att faktiskt spela igenom hela DAO, för jag har inte spelat det till slut än... plus alla DLC's och DA2 för den delen. Allt i förberedelse inför Dragon Age Inquisition's släpp i November... jag kanske hinner... :p

Spelar en Human Warrior Shield + Sword specad (så klart)... precis som min orginal spelomgång. Det var ju så länge sedan jag spelade orginal omgången (sista gången 2012)... så jag kände det var bättre att helt starta om och fräscha upp minnet... snarare än att fortsätta på min gamla spelomgång där jag hade gjort allt som går göra innan "The Landsmeet" (vilket jag inte hade gått på än).

Dom flesta skulle nog fixa "A Paragon of Her Kind" på några timmar... men för mig kommer det antagligen ta en 10+ timmar till... för jag är som jag är, tycker inte om att lämne en enda sten orörd, tycker inte om att lämna någonting orört eller oupp-plockat backom mig. Jag är redan på timme 51 i denna spelomgång, och än så länge har jag bara avslutat Broken Circle ut av huvud questen (tog den först denna gången för jag ville ha Wynne's helar magi i gruppen), och en 3-4 handfullar sidequests än så länge. Har redan spenderat ca 5-7 timmar i Orzammar, springandes runt och snackat med varenda person... och "lånat på permanent basis" allt som inte är fast spikat... XD Började till slut snacka med Dvärgarna som vill ha sin gubbe som kung innan jag slutade spela igår. Denna spelomgång kommer kanske bli större än min orginal spelomgång... och då är min orginal omgång redan 142 timmar in, där jag slutat spela precis innan "The Landsmeet"... så... ja... vi får se vad som händer. XD

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Idag vill jag spelleda ett av de sista passen i min pågående Eon-hack-kampanj.

Vilken tur att jag ska göra det! :D

DeBracy

Idag vill jag ha en schnygg svartvit version av Dragon Age-reglerna översatta till svenska och parade med en spelvärld som jag hittat på själv.
Hans E Magnusson said:
Hur skulle den världen se ut?
DeBracy said:
Torr och full av jordfärger. Lite som om medeltidsmänniskorna i Angus McBrides bilder slogs med invaderande demoner (läs: beastmen) i en till synes evig sensommar där höstregnen vägrar komma. Folk svettas. Det står ”Flugornas år” på framsidan.
Hans E Magnusson said:
Ah, jag har ju glott en massa på Ospreys böcker där Angus har gjort en massa bilder, (är dom där böckerna som gör att jag köper en massa smågubbs) dom är riktigt koola. Hur som så låter det grymt. Det är väl bara att sätta igång :)

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Idag vill jag förbereda något att spelleda på Grottröj #8, men jag har ju sagt att jag bara ska spela då!

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Ha en hjärna som faktiskt kunde vara lite kreativ och låta mig göra nått rollspelsaktig så slipper jag tjata på folk som faktiskt har en sådan hjärna. Fantastiskt vad mycket tid ens hjärna kan tänka på nått utan att faktiskt komma på nått kreativt.