Nekromanti Ide torka

Geezer

Veteran
Om det är nån som har en häftig ras/stad/monster liggande hemma så skulle jag vara tack sam om jag kunde få kika på den. För jag har fått ide torka till världen i miit under konstruktion fantasy rollspel Tack

The world is full of kings and queens who blind your eyes and steel your dreams its heaven and hell

EventHorizon

Warrior
Tihi :)

”Om det är nån som har en häftig ras/stad/monster liggande hemma så skulle jag vara tack sam om jag kunde få kika på den”

Jo men då måste du komma hem till mig för det där monstret jag har liggande hemma vill helt enkelt inte krypa fram under sängen :)

Fly me to the moon and let me play among the stars

Sodivra

Champion
Hohum

Själv har jag ett monster i trappuppgången..

/Allvarlig: Skicka gärna balanserade och mysiga monster/spelbara varelser till mig med! Dom ska passa i en Ereb-liknande värld, fast med extra kelter och germaner. Lite mer mystik.

Spelbara raser som är inne nu (förmodligen):
Människokulturer.
Alver. (VÄLDIGT sällsynta som spelare dock)
Kanske dvärgar.
Ankor.
Vargmän.
Svartfolk. (Ädla orcher och vilda nissar.)
En form av kattmän.

Maxwan

Swordsman
<I>Ta med regler för Bajsdemoner i ditt spel.</I>

Jag skulle också precis föreslå det /images/icons/laugh.gif. Hur ser ett sånt ut föresten? Består den av flytande eller hård avföring?

Mac - för gammal för kiss & bajs åldern.

Kalil

Swordsman
Re: Hohum

Varför måste raserna vara exakt som i drakar och demoner? Jag menar ankor, det är ju nästa brottsligt att plagiera på det viset!

Jag vill hellre uppmana alla som har balanserade, nyskapande och intressanta raser/monster/skelett i garderoben att presentera dem här på forumet.

/Kalil

Maxwan

Swordsman
Försök med att komma på egna nya raser. Stora raser. Som i dod finns det alver, dvärgar och orcher. Något nytt! Alver är fjantiga, dvärgar korta och fula och orcher allmänt slemmiga. Kom på lite nya raser, det skulle göra susen för spelet tror jag.

Mac - har själv försökt med det fast misslyckats.

EventHorizon

Warrior
Apropå städer finns det ju en bra diskussion om detta på forumet. Där kanske du kan få en del bra uppslag?

Fly me to the moon and let me play among the stars

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Hohum

Äh, låt grabben planka. Bara han trivs med det själv, så.

Mitt monster bor för övrigt i ett skoförråd under trappen.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Illern

koppariller
Re: monster (OT)

Modiga ni som vågar att ha monstren inomhus, jag har mitt ordentligt kedjat i en överdimensionerad hundkoja ute på gården. Appropå monster, ni har väl läst Kalles underbara kamper med monstren under sängen i Kalle & Hobbe?

[color:green]Mustela Putoris Astrabo, pretorian
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>

Daniel Andersson

Swordsman
Se filmen Dogma, så får du veta ... (Den är för övrigt tillräckligt bra för att vara sevärd ändå, om inte annat så för att få se Gud försöka stå på händer ...)

/ Daniel

Sodivra

Champion
Mina Viktiga Åsikter

Kalle och Hobbe är bäst!

Till Kalil:
Jag tar dessa varelser för att jag TYCKER OM att spela i den världen. Finns i många spel, inte bara DoD. Sedan ska jag utveckla parallela världar till samma regelsystem. Mmmkej?

Och sen bad jag faktiskt om nya varelser. Så ge mig några då, goddammit!

/Arvidos. (Mitt monster är väldigt högljutt. Prrreouuwwoouirkirkoou)

Vindhand

Myrmidon
Ankor

Ankor har funnits i många spel. DoD snodde dem från Runequest. Innan dess tror jag att de fanns i Tunnels & Trolls.

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: monster (OT)

<I>ni har väl läst Kalles underbara kamper med monstren under sängen i Kalle & Hobbe?</I>

Jag har läst allt.

Allt som är relaterat till Kalle och Hobbe då, vill säga.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Klon

Hero
Är du säker på det?

....

Har förästen mitt monster precis vid telefonjacket under skåpet och han drar hela tiden ur sladden, grrrrrr

Så det så!

Kalil

Swordsman
Re: Ankor

Vad jag menar är att det är trist att använda samma gamla rasuppsättning om och om igen. Jag förstår ärligt talat inte var någon hittar energin att skriva en "Erebliknande" (en till, suck) värld med (tolkien-)alver, (tolkien-)dvärgar _och_ (runequest-)ankor.

Poänglöst.

/Kalil

Sodivra

Champion
Re: Ankor

Nu lyssnar du på mig min gode man! Tolkien-alver suger, Tolkien-dvärgar bör brännas, och ankor är bara coola.

Så du kan vänta dig ett spel med elitankor med molotovs,

naturväsen-dvärgar (och halvdvärgar som ser ut som människor med snäckformade öron)

och miljö-mulle alver.

Feliath, Dnalor.. Kan jag sno lite från era alver/dvärgar?
Hehe isåfall plankar jag igen..

SO? Det är den världen jag vill spela i! Och jag tar det jag tycker e bäst. En komplimang.

Föresten får du gärna skicka in spelbara varelser / odjur som inspiration.. Tack isåfall!

/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal