Nekromanti Idiotiska konstruktionsmissar du stör dig på

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Gubbster T. Pokémon said:
På min stationära maskin sitter massor av USB-portar vertikalt ...
Om datorn befinner sig på din högra sida: Vänd sidan med strecket bort från dig.

Brukar funka; tro't eller ej men det finns hyfsade standarder för vilken riktning man sätter USB-portar. Enda gången jag haft problem sedan jag började kolla efter strecket är ett mini-usbminne jag har som inte har något streck...

Det här strecket alltså:

Det brukar finnas en sida med streck och en "blank". Hålen kan man däremot skita i.

Troberg

Sinister eater
Gubbster T. Pokémon said:
Troberg said:
Tips: Den sidan av pluggen som USB-loggan är på ska vara uppåt.
På min stationära maskin sitter massor av USB-portar vertikalt ...
Fortfarande uppåt, relativt moderkortets orientering.

Troberg

Sinister eater
Jarl said:
Alla uppdateringsgrejer är förbättrade i Windows 8, så MS har redan lyssnat. OS-uppdateringar försöker den så långt det är möjligt lägga vid omstart/avstängning. Går inte det så varnar den tydligt exakt när den tvingade uppdateringen kommer ske (tre dagar efter första varning).
Fast jag skulle hellre sett som i Linux, där man dels har centraliserat all uppdateringshantering (oavsett om det är OS eller programvara och oavsett vem som gjort den), och dels i princip aldrig behöver boota om. Det är ett projekt på gång i Linux för att möjliggöra att man till och med byter kärnan i operativsystemet under gång, utan omboot, utan bara på sin höjd att datorn fryser en sekund eller två.

Jarl

Hero
Troberg said:
Jarl said:
Alla uppdateringsgrejer är förbättrade i Windows 8, så MS har redan lyssnat. OS-uppdateringar försöker den så långt det är möjligt lägga vid omstart/avstängning. Går inte det så varnar den tydligt exakt när den tvingade uppdateringen kommer ske (tre dagar efter första varning).
Fast jag skulle hellre sett som i Linux, där man dels har centraliserat all uppdateringshantering (oavsett om det är OS eller programvara och oavsett vem som gjort den), och dels i princip aldrig behöver boota om. Det är ett projekt på gång i Linux för att möjliggöra att man till och med byter kärnan i operativsystemet under gång, utan omboot, utan bara på sin höjd att datorn fryser en sekund eller två.
Ja det vore mycket bättre, MS har tappat den bollen varje gång, det är synd. Just omstarter bryr jag mig inte så mycket om, jag kör inga servrar eller annat som externa är beroende av på min dator.