Forumshyfs #2 [edit]
"
//Krank, som tycker att man ska använda exakta termer..."
"Exakt" innebar i detta fall en metafor. Grattis killen.
"
EDIT: Det är inte svårt att använda vre sig Wiktionary eller Wikipedia, och det mesta finns där, på ett eller annat språk. Om någon använder ett för svårt ord, är det bara att passa på och utvidga sitt ordförråd."
Det är inte så jävla snyggt att slänga sådana saker som jag citerade av dig ovan i ansiktet på folk, särskilt när man tydligt bevisat att man redan utfört lösningen som du angav (se trådstart). Forumshyfs.
Jag har inget emot att använda en ordbok. I detta fall använde jag en ordbok (igen, se trådstart) och
ändå förstod jag inte vad ordet betyder. Det var därför som jag noggrant petade in "i rollspelssammanhang" i frågeformuleringen i trådstarten. För du kan ju försöka peta in ordet "nedsänkning" i dessa meningar:
"Jag är immersionist, och strävar efter de känslomässiga upplevelserna att leva in i en karaktär,"
"(till exempel att enbart fokusera på immersions- eller emuleringsaspekten av simulationism)."
"...men om du nu vill behålla spelet immersionistiskt så bör denna makt alltså enbart tillfalla spelledaren. "
/
Han som hade tänkt att länka till
Dnalors inlägg, men ogillar länkar till inlägg i samma tråd
[edit] Lade till den citerade EDIT-grejen och svarade på den.