Nekromanti Indielir i Örebro

Übereil

Swashbuckler
Det är å andra sidan ungefär ett halvdussin spel fler än jag har spelat.

Übereil

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Örebro är typ lättast i hela Sverige att nå med tåg. Ruskigt lätt. Och Genesis bor typ grsnne med tågstationen. :gremwink:

Robert Jonsson

Jag är öppen för det mesta egentligen, men min motivation att spela är förstås att testa på en hel del nya spel som jag inte testat förut. Alltid roligt att få fler spel under bältet. :gremsmile:

Übereil

Swashbuckler
400 spänn för att spela rollspel är ju å andra sidan inte värt. Vi må vara trevliga, men riktigt så trevliga är vi inte.

Übereil

Robert Jonsson

Tala för dig själv. Genesis är ju värd det priset - lägg till dig, mig och solvebring så är det ett vrakpris. Bara att köpa pendlarkort. :gremwink:

Unfair

Hero
Robert Jonsson said:
Tala för dig själv. Genesis är ju värd det priset - lägg till dig, mig och solvebring så är det ett vrakpris. Bara att köpa pendlarkort. :gremwink:
Om jag skulle pendla med SJ: En resa från BoråsC till ÖrebroC är 220-290kr och resan skulle ta drygt 2h 45min, jag har ungefär 5-15 resor om dagen, beroände på hur tidigt jag vill åka och om det är vardag eller helg.

Tyvärr så håller inte min student budget att jag ska lägga ner 500kr per spelmöte.

Genesis

Ni dés ni maître
Jag har i ärlighetens namn spenderat många hundratals kronor på att åka till Norrköping för att kunna spela med Rickard på den tiden då han fortfarande bodde där.

Men i vilket fall som helst, vad sägs om att vi sätter en tid, ser hur många som kan komma och väljer spel utifrån det? Hur många kan nästa vecka och på vilka dagar? Och hur ser det ut de kommande veckorna (det vill säga, kan ni binda er till tre speltillfällen för en kortkampanj?)? Själv kan jag alla dagar utom tisdagar och fredagar, något som dock kan justeras om det blir absolut nödvändigt. Jag har inga problem med att binda upp mig i tre veckor eller så, men one-shots funkar ju också.

Robert Jonsson

Jag kan inte på måndag eller fredag nästa vecka, utan på tisdag-torsdag.

Jag kan nog knyta upp mig på en minikampanj, men det känns nog lite säkrare att börja med något One Shoot tror jag.

Übereil

Swashbuckler
En One Shot för att komma igång låter som en start. Har själv inget planerat nästa vecka, så vilken dag som helst funkar.

Übereil

Genesis

Ni dés ni maître
Okej, ett one-shot nästa vecka. Kim föreslog onsdag, och det funkar för mig. Hur låter det?

Gällande vilket spel så är jag öppen för förslag. Följande one-shotlir kan jag köra mer eller mindre utan förberedelser:

Best Friends av Gregor Hutton. Ett av mina favoritspel som jag inte spelat på länge nu. Jag har dragit med det till flera konvent och spelat utan förberedelser och det har varit lyckat varje gång. Ni spelar ett gäng tjejkompisar som är bästaste bästa vänner men innerst inne hatar varandra. Jag har spelat det som sjuksköterskor i ett M*A*S*H-liknande fältsjukhus, TV-hallåor och emo-tonåringar. Innovativt tärningslöst system.

InSpectres av Jared Sorensen. Ghostbusters som realityshow. Roligt och kreativt. Det kan gå ganska snabbt att lira igenom. Typ två timmar om man inte skyndar sig. Jag har lirat igenom en fullt tillfredsställande InSpectres-omgång på 45 minuter, men då var alla väl bevandrade i systemet.

Det sjätte inseglet funkar om det skulle visa sig att vi bara blir tre som kommer. Det är bra att ha som backup.

The Shab al-Hiri Roach av Jason Morningstar är egentligen inte ett one-shot eftersom att spela igenom ett helt läsår tar typ två eller tre speltillfällen, men jag har ärligt talat aldrig spelat igenom ett helt läsår utan lirat det som one-shot varje gång, så det går också. Det handlar om livet på ett amerikanskt universitet i början av 1900-talet när en telepatisk kackerlacka rymmer och börjar ta över folks sinnen. Ett ganska barnförbjudet spel med mordbrand, våld, sex och droger. Spelledarlöst.

Don't Rest Your Head av Fred Hicks är ett Dark City-inspirerat mardrömsspel. Ni spelar människor som inte kunnat sova på så länge att de vaknar upp och kan se mardrömsstaden. Plus att ni får galna superkrafter. Jag har aldrig riktigt fått hundra procent kläm på hur man skall driva spelet, men jag tror att jag är bättre nu än jag var när jag spelade det senast. Värt ett försök.

---

Förutom ovanstående finns flera andra spel jag gärna läser igenom och förbereder, men som jag inte kan garantera upplevelsen på. Bläck, DeBracys Sword & Sorcery-lir, till exempel. Eller In a Wicked age, också S&S, men av Vincent Baker. Geiger Counter, ett spelledarlöst survivalskräckspel finns också, även om jag aldrig spelat det. Det har jag aldrig spelat alls. Danger Patrol, retrofuturistisk pulp, samma sak. Polaris och My Life With Master kan spelas som one-shots, men jag tror att det krävs att man har bättre koll på dem än vad jag har.

Så vad sägs?

EDIT: Utpost spelar jag gärna om det kommer långväga gäster som Solve eller Draugen, men eftersom Robert och Übereil redan lirat det så tar vi något annat om det inte kommer, va?

solvebring

Superhero
Om ni skulle kunna lägga fram en dag och tid så blir det lättare för mig att se om jag vill och kan komma då.

... Det är ungefär så det ser ut för min del. Jag kommer om det känns bra den dagen ungefär. :)

Förövrigt så lirar jag vad som helst, tror jag. Jag testar gärna det mesta - speciellt eftersom jag spelat så få spel ändå.

Mitt i veckan är tyvärr svårt för mig av uppenbarliga skäl.
Jag kommer gärna och lirar en helgdag om det blir inplanerat.

Robert Jonsson

Samtliga fungerar för mig. Och jo, jag prövar gärna något annat än Utpost med dig. :gremsmile:

Genesis

Ni dés ni maître
solvebring said:
Om ni skulle kunna lägga fram en dag och tid så blir det lättare för mig att se om jag vill och kan komma då.

... Det är ungefär så det ser ut för min del. Jag kommer om det känns bra den dagen ungefär. :)
Vi gjorde ju just det. Nu på onsdag, framåt eftermiddag (typ 17-21 var det sagt, men det är väl litet justerbart). Hur låter det?

Genesis

Ni dés ni maître
Draugen said:
Mitt i veckan är tyvärr svårt för mig av uppenbarliga skäl.
Jag kommer gärna och lirar en helgdag om det blir inplanerat.
Vi körde mitt i veckan eftersom Robert ville spela på vardagar. Vi kan planera in nästa på en helg så att du kan vara med. Det innebär väl att du inte kan spela med Robert, men det kan inte hjälpas.

solvebring

Superhero
Genesis said:
solvebring said:

Vi gjorde ju just det. Nu på onsdag, framåt eftermiddag (typ 17-21 var det sagt, men det är väl litet justerbart). Hur låter det?
Det låter möjligt då jag iaf borde kunna dyka upp vid 18-tiden. Ska fundera på det.

... Hur är det förresten med parkering och sådan skit?
Min Örebro-knowledge är lika med noll och mitt lokalsinne likaså. =)

Genesis

Ni dés ni maître
Tror att det går bra att parkera på gatan utanför min lägenhet. Det kostar nog vanligtvis en slant, men jag tror att det är gratis på kvällen. Skall kolla upp det (jag har ingen bil, så jag vet inte så noga).