Genesis said:
Tja, jag hade väldigt skoj, i alla fall. InSpectres rensade upp i vattnet runt Örebro slott och besegrade ett spökbarn/tentakelmonster. Spelet tog slut rätt fort, som InSpectres ofta gör, så jag sabbade det roliga med att tvinga på dem ett speltest av mitt speliga stridssystem.
Jag hade också skoj!
Är dock lite besviken på min egen insats, eftersom jag brukar prata och därav försöka ge mycket mer. Fast det hade nog kanske att göra med att jag försökte insupa spelets premisser ordentligt genom de andra spelarna.
Hur som haver var det väldigt roligt att få träffa er alltihop och spela med er - även dem som inte finns här på forumet.
InSpectres är helt klart ett spel jag måste skaffa. Det var svinkul, och dess uppsättning för olika sätt att påverka storyn var helt klart uppskattat. Nästa gång jag lirar det ska jag försöka ge mycket mer och till exempel få med mer confessions.
Vad gäller testet av ditt stridssystem så var det roligt och det var ett smart system, tyckte jag. Problematiken låg ju helt klart i att jag var trög och inte riktigt fattade vilka tärningar man fick slå då och sen och inte.
Det jag gillar med det speciellt, utifrån det lilla vi hann testa, så är det att man genom förmågorna och de olika prototyperna kan bygga otaliga kombinationer som kan ge olika dynamiska partyn - fast utan att bli kliché a la D&D. Det här är kort sagt friare och handlar ju om att sätta ihop de olika delarna själv och de vad de går för i olika situationer. Eller?