Nekromanti Indielir i Örebro

Genesis

Ni dés ni maître
Tja, jag hade väldigt skoj, i alla fall. InSpectres rensade upp i vattnet runt Örebro slott och besegrade ett spökbarn/tentakelmonster. Spelet tog slut rätt fort, som InSpectres ofta gör, så jag sabbade det roliga med att tvinga på dem ett speltest av mitt speliga stridssystem. :gremsmile:

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Kanske inte gjorde så mycket väsen av mig men jag tyckte det var intressant och underhållande. Dock väldigt ovan vid den stora frihet spelarna har i Inspecters men gillade det även om jag inte brukade den så mycket. Annars så var det intressant överlag och att höra er diskussion om olika system på slutet var även det intressant i sig.

I vilket fall, tack för ett trevligt möte och kul att uppleva något nytt.

solvebring

Superhero
Genesis said:
Tja, jag hade väldigt skoj, i alla fall. InSpectres rensade upp i vattnet runt Örebro slott och besegrade ett spökbarn/tentakelmonster. Spelet tog slut rätt fort, som InSpectres ofta gör, så jag sabbade det roliga med att tvinga på dem ett speltest av mitt speliga stridssystem. :gremsmile:
Jag hade också skoj! :gremlaugh:
Är dock lite besviken på min egen insats, eftersom jag brukar prata och därav försöka ge mycket mer. Fast det hade nog kanske att göra med att jag försökte insupa spelets premisser ordentligt genom de andra spelarna.

Hur som haver var det väldigt roligt att få träffa er alltihop och spela med er - även dem som inte finns här på forumet.

InSpectres är helt klart ett spel jag måste skaffa. Det var svinkul, och dess uppsättning för olika sätt att påverka storyn var helt klart uppskattat. Nästa gång jag lirar det ska jag försöka ge mycket mer och till exempel få med mer confessions.

Vad gäller testet av ditt stridssystem så var det roligt och det var ett smart system, tyckte jag. Problematiken låg ju helt klart i att jag var trög och inte riktigt fattade vilka tärningar man fick slå då och sen och inte.

Det jag gillar med det speciellt, utifrån det lilla vi hann testa, så är det att man genom förmågorna och de olika prototyperna kan bygga otaliga kombinationer som kan ge olika dynamiska partyn - fast utan att bli kliché a la D&D. Det här är kort sagt friare och handlar ju om att sätta ihop de olika delarna själv och de vad de går för i olika situationer. Eller?

solvebring

Superhero
Svumpyn said:
Kanske inte gjorde så mycket väsen av mig men jag tyckte det var intressant och underhållande. Dock väldigt ovan vid den stora frihet spelarna har i Inspecters men gillade det även om jag inte brukade den så mycket. Annars så var det intressant överlag och att höra er diskussion om olika system på slutet var även det intressant i sig.

I vilket fall, tack för ett trevligt möte och kul att uppleva något nytt.
... Och så klart var det inte minst roligt att träffa dig igen, som man känner irl och har spelet ihop med så mycket förr. Känner förövrigt detsamma kring InSpectres som du - jag gav inte så mycket till spelet, men hade väldans roligt ändå. ... Man får väl skylla på att det var debuten. :gremwink:

Genesis

Ni dés ni maître
Så vilka är intresserade och tillgängliga för nästa pass? Alternativen är:

* Nu i helgen
* På onsdag
* Nästa helg

Om ni har önskemål på spel så nämn det, också.

Übereil

Swashbuckler
Nästa helg är jag på lajv. På Onsdag funkar. Nu i helgen så kanske jag ska vara med i en Blood Bowl-turnering (det beror på om en snubbe åker till Belgien eller inte)

Übereil

solvebring

Superhero
Kommer nog att få mycket med de nystartade kurserna framöver, så jag ställer mig i hörnet och är osynlig tills jag vet mer.

Genesis

Ni dés ni maître
Hm, dåligt med respons. Kim lirar gärna på onsdag och jag har en annan karlskoging som eventuellt kan på helger (om han får för käringen). Viktor vet jag inte huruvida han är intresserad eller ej.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Tyvärr lider jag av samma problem som Solve i och med kursen vi läser nu. Detta då det då ansvarig har valt att packa den största delen av litteraturen i början av kursen. Men eventuellt att jag skulle kunna dyka upp onsdagen i och med att jag i så fall kan planer upp studierna så jag slår loss lite tid.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Onsdagen är den enda dagen som jag eventuellt kan. Jag har inte skrivit svar förrän jag är inte säker på att jag kan förrän på måndag. Svar kommer då! :gremsmile:

Genesis

Ni dés ni maître
Nu är det måndag. Vilka är på att spela på onsdag och vad vill ni spela? InSpectres igen eller prova på något nytt? (Eller, ja, InSpectres är ju fortfarande nytt för de som inte var med i onsdags.) Nu är jag mer med på att dra till med spel jag har mindre erfarenhet av, som In a Wicked Age eller Typ Solar System eller nå't. Jag vet inte; jag är med på vad som helst. Om det finns på PDF till inte alltför högt pris är jag beredd att köpa, läsa på och spela det, så länge det är litet.

Robert Jonsson

Jag kan på onsdag. Faktum är att det passar riktigt bra. :gremsmile:

Jag kör gärna InSpectres, men Solar System är inte helt fel heller. :gremsmile:

Genesis

Ni dés ni maître
Okej, så onsdag 17:00? Är det rätt uppfattat att Robert och Übereil är med? Svumpyn, det vore kul om du också dök upp, om du har tid. Kim kommer antagligen också.

Alla andra är såklart också välkomna om de känner för att dyka upp. Det blir en andra omgång InSpectres, nu när vi (förutom Robert) blivit lite varma i kläderna går det nog bättre; till exempel med confessionals, som vi aldrig riktigt utnyttjade förra gången.

solvebring

Superhero
Genesis said:
Okej, så onsdag 17:00? Är det rätt uppfattat att Robert och Übereil är med? Svumpyn, det vore kul om du också dök upp, om du har tid. Kim kommer antagligen också.

Alla andra är såklart också välkomna om de känner för att dyka upp. Det blir en andra omgång InSpectres, nu när vi (förutom Robert) blivit lite varma i kläderna går det nog bättre; till exempel med confessionals, som vi aldrig riktigt utnyttjade förra gången.
Men fan då!
Jag viiill, men kan inte. =(

... Men någon annan gång så. InSpectres var verkligen skitkul!

Robert Jonsson

Det löser sig. Jag blir nog varm på jobbet så då är jag redan varm då jag kommer. :gremwink:

Kan vi (eller någon, typ Ubereil?) mötas vid Coffee Shoppen på Resecentrum och eskortera mig till Herr Genesis så skulle jag uppskatta det. Typ vid 16.45 eller något?

Übereil

Swashbuckler
Jag skulle kunna dyka upp. Jag funderar på att köpa något att äta också, när jag ändå är i farten (17:00 är ju skittidigt!).

Übereil

Robert Jonsson

Jag kommer troligen göra detsamma då jag slutar vid 16.00. Blir lagom att ta sig upp på stan, handla något och sen trumma vidare till mötesplatsen.

Stort tack Ubereil. Syns imorgon!

Genesis

Ni dés ni maître
Übereil said:
(17:00 är ju skittidigt!)
Om det behövs kan vi senarelägga det. 17:00 var en tid Robert framlade en gång i början av tråden.

Det finns en risk att vi bara blir tre, då Kim tydligen har andra planer (mitt fel; jag förvarnade honom inte i tid). Men det går utmärkt att spela på tre, också. Om inte annat kan vi ju lira Det sjätte inseglet! Det är faktiskt kul på riktigt, och väldigt emo-indie.