Jag köper att det finns en viss mängd av spelare som går på drop-in. Indierummet är ett drop-in-arr, men det är i första hand ett indierollspels-arr är vad jag vill säga. Vi får besökare på att man kan droppa in, men framförallt på att de vill spela våra spel, som trots allt tar 2-6 timmar.MrG said:Alltså, jag trodde det argumenterades för att Indierummet behövde bättre/mer lokaler och att inte korridorer vara bra nog, finns det inga sånna argument utan att det duger med samma för er som andra drop-in har haft förr så har jag inga arguemnt.Arvidos MC said:Vi gör vår grej platseffektivt (vi skulle kunna sysselsätta 2 eller 3 grupper till med en lektionssal) och har en ganska bestämd profil som lämnar plats för andra drop-in-arr. Så gör det du vill göra, det är en sak mellan dig, ditt samvete och GothCon. Hejja tillbaks!
Däremot köper jag inte helt att det finns utrymme för många drop-in rollspel på GothCon, vad jag har sett på trådar på forumet så verkar inte indierummet varit så stort när Rollspelsbaren körde fortfarande, på samma sätt som Stjärnehult, ASFs rollspelsbar, wrnu-rummet (eller vad det hette) blev så stora. Jag tror att det finns tillräckligt med drop-inrollspelare för ett rollspelsdrop-in, baserat på observationer från de snart tjugo år som det funnits rollspelsdropin på konvent.
Och när konvent har valt att lägga ned schemarollspel och bara satsa på drop in så har jag inte tyckt det verkar blivit något rollspelande kvar på de konventen.
-Gunnar (förstod aldrig vad Arvid tyckte mitt samvete hade med saken att göra)
Jodå, jag tycker att Indierummet ska ha två lektionssalar istället för ett litet rum. Då hade vi kunnat serva sex grupper åt gången, till skillnad från nu då vi servar tre grupper inomhus och det blir ohållbart högljutt. (plus att vi kunnat serva två utomhus om det är sol, och två i korridoren)
Jag tycker det är gött att du hejjar på det vi gör, och jag har inte lust att bråka om det här, men jag vill dela med mig av vad jag tycker är jobbigt med den här tråden.
Såsom jag läser dig tycker du att förskrivna scenarion kan räkna med rum och ersättning, men att drop-in arr inte ska göra det. Jag tycker det är en orättvis bedömning (framförallt rum, ersättningen är inte lika viktig) men det är väl en sak som får tas mellan oss i Indierummet och arrangörsgruppen.
Du tar upp att det är ont om salar i GothCon, att konvent som slutar med färdigskrivna scenarion lägger ner, och att du inte arrar drop-in längre. Så som du tar upp de här sakerna i den här tråden om Indierummet så känns det för mig som att vi förväntas ta frustrationen inför detta och axla skulden för det. Kanske har jag övertolkat det du skriver, men det känns oschysst och jag vill inte göra det.