Konrad Konvalj
Myrmidon
Re: Recca analyserar
Recca´s drag den här rundan tycker jag är okay. Blir det en ny nominering med Kapten Kanalje bakom rodret kommer jag uppmana alla att rösta utan motivering så att ingen i förväg skall kunna läsa av hurivida en infiltratör polare röstar Ja eller Nej.
Det är egentligen bara !Paxen som gått emot strömmen med sina röster och det tycker jag talar för !Paxen. Alla andra har röstat så som snacket går i tråden. Alla andra har röstat öppet precis som du säger Vimes, och det betyder så klart att infiltratörerna har lagt sin röst där det passat dem bäst.Vimes said:Mmh, jag har funderat på det där också. Uppenbarligen har infiltratörerna kunnat rösta med byn i alla tidigare omröstningar, med tanke på hur resultaten blivit, så det finns måhända goda skäl att inte redogöra för hur man röstar. Å andra sidan gillar jag öppenhet och ärlighet, och sätter det högre och ultimat nyttigare för byn än taktisk tystnad och strategiska halvlögner. Mn det kan vara rätt som du gör Recca. Folk som jag däremot tycker är skummisar vill jag gärna se motivera sig ordentligt. Tyr tror jag inte sagt ett skit om den här nomineringen, till exempel.
Recca´s drag den här rundan tycker jag är okay. Blir det en ny nominering med Kapten Kanalje bakom rodret kommer jag uppmana alla att rösta utan motivering så att ingen i förväg skall kunna läsa av hurivida en infiltratör polare röstar Ja eller Nej.