anth;n154809 said:
Utan att gå in på detaljer är problemet att slå ihop det gamla UBB-forumet och det nuvarande vB5-forumet.
Vi kan idag importera forumen var för sig.
Det finns en ignore-funktion, men inte som grund utan man måste köpa till funktionen.
Faktum är att de flesta funktioner som folk önskat sig finns att köpa - men vi skulle komma upp i en kostnad uppemot tiotusen kronor för ALLA funktioner som folk vill ha.
Vi skulle kunna lösa finansieringen på flera sätt, t.ex. genom kickstarter, patreon o.s.v. - men man kan inte testa funktionen förrän man betalt för den. Jag tror säkert att folk är villiga att betala en slant för att få sin favoritfunktion - men har man betalat och funktionen inte fungerar som man tänkt sig kommer man att bli väldigt sur. Därför vill vi veta att funktionerna fungerar som ni vill innan vi betalar för dem.
Vad sägs om att starta upp nya vb4 FÖRST och oroa sig för finesser SEDAN.
Jag upplever det var ett misstag att slå på alla klockor och visselpipor i vB5 för att sedan behöva backtracka och stänga av.
Mycket bättre då att först starta ett forum med grundläggande funktionalitet och sedan fokusera på att göra det fint och hemtrevligt (dvs allt ifrån grafisk design till moderering).
Sedan kan ni, om ni märker ett överväldigande intresse, slå på enskilda finesser efterhand.
Det är lätt att glömma grunden: "Vårt WRNU är till för att diskutera rollspel. Behöver vi verkligen Finess X för att kunna göra det?"
Jag lovar att i 9 fall av 10 är svaret "nej, det är inte strikt nödvändigt för att diskutera rollspel".
Vad gäller importen är det för mig självklart att importera detta (vB5) forum. Det gamla forumet går ingenstans - att det är readonly är ett faktum som gällt i åratal nu och som förhoppningsvis alla forumiter vant sig vid. Ingen anledning lägga ner (mycket) tid på att ändra detta faktum. Låt sörjeperioden ta slut, dags att gå vidare, liksom.