"Nu har jag inte kontrollräknat mina tanks, men jag vet att i A&A:Europe så har Sovjeterna bara ett hangarfartyg (och jag tror iofs inte att någon skulle bygga ett hangarfartyg över huvud taget i det spelet...). Jag tror helt enkelt att man inte ansett att det behövs. I regelboken till A&A:E står det dessutom att oim man får slut på pjäser kan man använda någon annan markör. Har inte hunnit mer än ett par sidor i regelboken till A&A så jag vet inte om motsvarande finns där."
Ok, men då vet jag... det kanske är ett sätt för dom att spara pengar eller nått... hoppas bara att inga utav mina spelare någongång får för sig att köpa fler än 6 tanks till japan bara
Fast kanske Japan har fått någonslags kompisation för detta? Typ att dom har fått flera båtar eller liknande? Måste nästan räkna alla mina pjäser för att kolla...
Kan hålla med dig att spelet är lite billigt producerat... blev väldigt besviken när det bara fanns en liten kartong där alla spelpjäser ska ligga... Markörerna gör mig inte så jätte mycket, i värsta fall så kan man låna markörer ifrån något utav mina andra A&A spel...