Nekromanti Inläggsfrekvens

Recca

Femme Fatale
Jag tycker det vore jättespännande att få veta vilka topp tio namn som har högst inläggsfrekvens på forumet. Dvs, lista antal inlägg per dag. Jämför med tillfälle när personen startade sitt konto på wrnu och så fram tills idag och hur många inlägg som gjorts per dag.

Vore kul om Troberg innan avstängning -200 inlägg eller va han nu kan ha hunnit sedan sin permission, fick va med.

Cissi

Up to no good.
Fast det går ju knappast att jämföra tex oss som spelat varulvsspel och är med i rollspelet med folk som "bara" skriver i disskussionstrådarna. Frekvensen är ju mycket högre för dem som spelar. Så hur ska man bedöma det?

Vimes

Sillkung
Cissi said:
Fast det går ju knappast att jämföra tex oss som spelat varulvsspel och är med i rollspelet med folk som "bara" skriver i disskussionstrådarna. Frekvensen är ju mycket högre för dem som spelar. Så hur ska man bedöma det?
Ja, alltså. Jag skulle ha typ 600 inlägg eller något ditåt om det inte vore för varulvsspelen. Och kanske 300 om bara rollspelsrelaterade inlägg räknades... (Och jag har ändå varit reggad i en jävla massa år.)

God45

#PrayersForBahakan
Jag gick med den 23 oktober så jag har varit med på forumet i 68 dagar. Jag var dock avstängd i 7 dagar så jag har varit aktiv på forumet i 61 dagar. Jag har med det här inlägget gjort 656 inlägg. Det betyder att jag i genomsnitt postar ungefär 10.75 inlägg per dag.

Och jag är varken med i varulvs spel eller play by post rollspel. Kan jag räkna in skype samtals tid? :gremwink:

Storuggla

Champion
Jag vågar inte svära på det, men jag har för mig att någon liknande statistik fanns förut, i folks profiler. Men det var en sådan där sak som försvann då det käkade resurser som bara helskotta och ingen egentligen brydde sig om det.

Storuggla, nu flög han ur fyrkanten

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
God45 said:
Jag gick med den 23 oktober så jag har varit med på forumet i 68 dagar. Jag var dock avstängd i 7 dagar så jag har varit aktiv på forumet i 61 dagar. Jag har med det här inlägget gjort 656 inlägg. Det betyder att jag i genomsnitt postar ungefär 10.75 inlägg per dag.

Och jag är varken med i varulvs spel eller play by post rollspel. Kan jag räkna in skype samtals tid? :gremwink:
Jag har bara 1,5 eller nått sånt, men så hade jag över ett års frånvaro också. Men 10 i frekvens är nog ganska oslagbart.

/M

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
God45 said:
Ja, där ligger jag ju i lä med bara 4.74 inlägg per dag (c:a) sedan min registrering 2002...

God45

#PrayersForBahakan
Cissi said:
Jag säger ju det! God45 vinner den här kategorin med draklängder.
:gremwink:
Cissi har ju redan utsett mig till mest aktiva i en annan tråd så jag sitter lugnt här på tronen som den med minst liv :gremwink: Det hjälper nog att både mitt skolarbete och mitt jobb gör det lätt för mig att kolla in på forumet rätt ofta.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Cissi said:
Jag är inte ens säker på om en hög "inläggsfrekvens" är något positivt?

Recca

Femme Fatale
Om trollning gäller ska banne mig forumspel gälla, säger jag.

/recca som fryser

Cissi

Up to no good.
Jag tycker hela frågeställningen är onödig och ser ingen vits med att ta reda på det alls. Så jag håller med vitulv.

anth

Vetefan
Jag har för mig att Spidde tittade på något liknande när han konstruerade xp- och sanity-systemet.
Slutsatsen blev att forumet var "fucked up" så det gick inte att använda användarnas registreringsdatum - därför kan inte forumet räkna ut inlägg/dag (men Spidde bör väl själv svara på den här frågan).

Dock har det diskuterats om att rollspel.nu ska byta forumsplatform så din idé kan bli ett förslag till den stackars sate som får uppdraget att flytta det gamla forumet till en ny plattforum någon gång i en avlägsen framtid. :gremsmile:

Organ

Out of time, out of mind
Det har vi haft. Fram till för ett par år sedan, eller hur länge sedan det nu var, så fanns det statistik som visade antal inlägg delat med det antal dagar som förflutit sedan man reggade sig på forumet. Varför togs det bort egentligen?

/Anders

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Organ said:
Det är kallt där hon är. Vad finns det att inte förstå med det?

/Anders
Det var egentligen "trollning" jag inte förstod, men vad frysandet har med trådens ämne att göra har jag också svårt att greppa.