Nekromanti Insikt och eloge

Zaphod_UBBT

Swordsman
Ska börja med en fet eloge till Gardener, inte bara för att han fixade de här problemen (vad det nu visade sig vara), utan även allmänt för det arbete han gör med rollspel.nu. Jag har haft några små skrotiga skitsidor genom åren, och inser att han faktiskt gör ett jättearbete. Fastän det inte syns. Tänk på det. Tack Gardener!

Och Insikten var helt enkelt den att jag är smått manisk forumläsare. Jag skriver inte mycket, men jag läser, läser och läser. Det är fanimej skrämmande att man får sådana abstinensbesvär när servern är nere i några dagar bara. Jag bor långt ute i de Småländska skogarna. Ni skulle se mig under Sydkrafts fyra-dagars-strömavbrott. Jag sitter och läser i fotogenljus, klurar på foruminlägg, teater eller rollspelsmojs i mörkret. Människan är fruktansvärt värdelös på omställningar. Stora som små. Att byta brödkniv kan bli en jättegrej.

Nu känner jag att jag svamlar iväg, och då är det dags att sluta.

Zaphod, smått euforisk

Haha
Känner igen mig i ångersten över att forumet har varit nere, jag lider också med dig broder då jag också är en invånare i de djupa småländska skogarna....

Sodivra

Champion
Typ. :)

Ja, jag märkte själv att jag hade svårt att vara rollspelskreativ i min abstinens.. :gremsmile: Å andra sidan så kan det också vara så att jag inte är mer kreativ annars, men då kan jag döva den känslan med forumet..

Nu har ju tjugondag knut varit för nästan en vecka sedan, alltså byter jag avatar. Det blir en fin flummig nu.. Får man ta symboler och nästan göra dom till sina egna, tror ni? Det verkar nästan som jag gjort det med den som figurerar på min nuvarande avatar.. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Instämmande stämma !!

Kan inte anant än att hålla med dig !
Är nog vad man skulle säga, en forumberoende rollspelare..

walium

Ganska töntig, faktiskt
Som tur var hade jag just köpt Icewind Dale II så jag kunde snöa in på det istället. Jag märkte inte ens att sidan var nere förrän jag försökte logga in i förrgår. Egentligen är jag mest glad över att sidan gick ner så att jag inte var tvungen att försöka läsa och svara på 5-600 coola inlägg när jag väl kom tillbaka. Men Gardener har skött sig väl som alltid. Var har han gömt sig förresten? Han har inte synts till på ett bra tag nu.

Quan'talis

Swashbuckler
Men Gardener har skött sig väl som alltid. Var har han gömt sig förresten? Han har inte synts till på ett bra tag nu

Antagligen sitter han bredvid servern och stoppar tillbaka lösa delar vartefter de ramlar ut...

Nåja, jag vill hur som helst instämma i hyllningskören: Gardener (och alla andra inblandade förstås) gör ett mycket bra arbete och förtjänar beröm. Själv brukar jag nog mest höra av mig då jag har något att klaga på, tyvärr.

JPS - tolkar 'serverkrasch' mycket bokstavligt

Azagthoth

Myrmidon
Men Gardener har skött sig väl som alltid. Var har han gömt sig förresten? Han har inte synts till på ett bra tag nu.

Gardener har blivit utbränd. Helt enkelt för att det har varit för mycket smågnäll och för lite beröm. Han har tagit beslutet att för tillfället inte läsa på det här forumet, och alla problem/förslag som vi andra i redaktionen anser borde fixas meddelar vi honom på ett internt forum.

Troberg

Sinister eater
Gardener har blivit utbränd. Helt enkelt för att det har varit för mycket smågnäll och för lite beröm. Han har tagit beslutet att för tillfället inte läsa på det här forumet, och alla problem/förslag som vi andra i redaktionen anser borde fixas meddelar vi honom på ett internt forum.
Det gör han rätt i!

Han gör ett bra jobb. Att man inte kan göra alla glada är en del av all verksamhet med många inblandade.

Jag uppmanar de som klagar att se sig om och titta hur andra forum funkar.

Det sagt så är det ju aldrig fel att komma med förslag, åtminstone så länge man inser att det är just förslag och inte order. Bra utvecklare är inte som en jukebox som man ger en peng för att spela vad man vill höra, de ser ett större sammanhang och ser vad som passar och vad som inte passar.

Morgoth

Swashbuckler
Gardener har blivit utbränd

Tråkigt att höra (desto mer man tänker på det, desto mer framstår vi som en stor bunt själviska gäster), jag hoppas verkligen att han blir bättre snart (och bäst).

Av någon anledning fick jag för mig att det räckte att ge beröm en gång, men eftersom att situationen verkar... sån. :gremwink: Here goes:

[color:\\"green\\"]GO GARDENER! VI ÄLSKAR DITT FORUM![/color]

/Mogge, påminner alla om hur lite Gardener egentligen lägger sig i rollspelsrelaterade diskussioner (just det, gott folk, han gör det här för er!)

Feuflux

omjonasson.se

Tråkigt att höra, tråkigt att vi smågnäller för mycket, tråkigt att vi ger för lite beröm. Antar att de flesta (mig inräknad) inte fattar hur mycket tid som läggs ner på att sköta alltihopa och därför inte tänker på att man borde visa sin uppskattning lite mer...

Nu när forumet gick ner blev jag helt tokig av att inte kunna läsa alla roliga inlägg. De första 24 timmarna gick rätt bra, men sen flippade jag ut totalt (ångestdämpning av att hänga på det inte så levande sverokforumet). Det här stället är viktigt för min själsliga frid så hälsa [color:\\"green\\"]Gardener[/color] att jag är ett stort fan av honom!

Nu kommer en liten anekdot.
En kille som skötte Genesis-hubbarna (tror de hette nåt sånt, polare som berättade) på Direct Connect hade lagt ner i stort sett 100% av vaken tid i ett halvår på att sköta dem och skriva scripts och ha sig och blev således både utbränd och smått tokig. Han går hos psykolog nu tydligen... Hoppas verkligen inte att [color:\\"green\\"]Gardener[/color] har det så illa...

Legioth

Swordsman
Vad skall man säga?

Står lite mållös, är det mitt fel? Jag har ju allt som oftast klagat på en massa buggar i systemet. :gremblush:

Men, nej, det måste vara någon annans fel :gremtongue:

Hopas Gardener blir bättre, för utan forum kan vi ju inte leva...

Känns dumt att skriva självklarheter, men... Ingen har ju velat illa, det är bara det att folk är så otacksamma. Förhoppningsvis har vi lärt oss en läxa nu!

*fortfarande mållös*

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jo, jag blev tvungen att döva min abstinens med att närapå fördubbla min närvaro på rpg.net, men jag var ändå efterhand tvungen att börja hålla till på Riotminds. Åtminstone rpg.net är ett bra substitut, bra att ha vid alla forumkrascher...

Sodivra

Champion
Re: Vad skall man säga?

Men, nej, det måste vara någon annans fel

Ha-ha, till och med Admin-Arvidos har gnällt.. Hur som helst så kändes det lite tveksamt att gå ut med hur Olle mår, men jag tycker att Björn (Azagthoth) skötte det riktigt snyggt här.. Ett riktigt Ärlig/Erkännande som Chockerar..

(Tre små begrepp. Erkännanden kör jag ibland på forumet, Ärlighet är fint i sig, och leder till Chockerande saker.. Chockerande är det som gör dig mållös för att du lärt dig något du inte hade en aning om, och det är bra för att vidga sinnet.. Det låter bara flummigt för att det är ovant! :gremwink: Hehe. Eller är jag faktiskt FÖR flummig?)

Balderk

Swashbuckler
Re: Vad skall man säga?

Hehe. Eller är jag faktiskt FÖR flummig?)

Klart du är! :gremwink:
Men det är ju det som vi gillar med dig Arvid!

Flumighet har fått ett allt för dåligt rykte i sverige :gremsmile:

/Herr Balderk, använder Arvidos riktiga namn eftersom han brukar använda mitt :gremsmirk:

Balderk

Swashbuckler
Re: Insikt och eloge + Idé

Nu när forumet gick ner blev jag helt tokig av att inte kunna läsa alla roliga inlägg. De första 24 timmarna gick rätt bra, men sen flippade jag ut totalt (ångestdämpning av att hänga på det inte så levande sverokforumet). Det här stället är viktigt för min själsliga frid så hälsa Gardener att jag är ett stort fan av honom!

Jo, det samma gällde mig med... Dock började jag inte hänga på Sverok, men ändå... Jag upptäckte också under dena gudsförglömda tid att jag har väldigt få andra sidor på internet jag gillar att besöka... Måste ha ökat kollen på min email med tre-fyra hundra procent under den här tiden bara för att ha något att göra! :gremwink:
Och visst, Gardener ska ha allt beröm han kan få! Någon borde göra en namninsamling där vi berömmer Olle och undertecknar med så många fooorumsanvändare som möjligt! Sen kan man ju skicka det via mejl eller någon admin kanske kan lägga upp den på admin-forumet... Vad sägs om den idén? Man kan ju meddela på alla forum, det vore störtbra!

Och jag hoppas verkligen att han inte drabbas av samma öde som den där personen du snackade om!

/Herr Balderk, är väldigt tacksam till Gardener

Sodivra

Champion
Flummighetens Definition

Flumma kan defineras på två sätt, iallafall så finns det två sätt som jag definerar det på.

Att flumma som att fundera är bara bra, det står jag för. Att granska, leka med tanken och kontemplera med ett öppet sinne, i nya och ovana tankebanor leder till insikt. Som sagt, detta står jag för.
Att däremot vara otydlig, att framstå som någon som är lyrisk över "vetskapen" att man förstå allting, vilket är motsatsen till det öppna sinnet, att ha poetens otydlighet som ett mål, snarare än filosofens insikt, att fjärma människor genom att verka sakna kontakt med verkligheten, eftersom man har svårt att konkretisera sina tankar för sig själv och andra.. Det irriterar jag mig verkligen på. Den bilden vill jag inte ge.

Så nu vet ni det.
Och ja, att irritera sig på flummglad poesi och människors brist på förståelse och konreteringsförmåga är inte.. "snällt", men jag accepterar ju att irritationen ligger hos mig, och att det inte är dom det är fel på, bara så att ni vet det och inte blir irriterad på mig.. :gremwink:

Balderk

Swashbuckler
Re: Flummighetens Definition

Den bilden vill jag inte ge.

Ta det lugnt! koppla av! Det gör du verkligen inte! Du är bara flummig på ett trevligt, possitivt och öppetsinnigt sätt! I alla fall tycker jag det :gremwink:

/Jonas, tyckte det passade bra att signera med sitt namn

Sodivra

Champion
Appendix

Undrar om fler kommer läsa detta när jag sätter rubriken som Appendix, än om jag skulle skriva, säg, "Yeah, well.."

Iallafall, jag har överstigit min otkvot nu, men det kändes rätt dumt att inte tillägga att jag har en "artikel" (Eller "analys" kanske?) om det här ämnet. Trots allt kanske du fann det här någorlunda intressant, och då har jag ju en riktig djupdykning i ämnet.
Ämnet är min irritation och längtan, angående dom som liknar mig på sätt och vis i sin flummighet, dom som är gulliga poeter, och dom som är något fint som jag inte är..
Sedan har jag ju en till artikel/analys om man vill förstå det här med Historiepotential jag babblar om ibland.

Rätt så heloote, men som sagt.. Vore ju synd att inte nämna det. Nu är jag rädd att jag snor tråden från Gardener, så jag får väl tillägga att jag också gillar Gardener, förstås.. :gremgrin: rollspel.nu's forum är nog det som jag sett mest beröm och tack-trådar till redaktion, men i och för sig.. rollspel.nu är också mitt favoritforum och det största forumet (tror jag?) jag besöker, så det är ju lättare att hitta sådana trådar.. Men det är ändå rätt imponerande. :gremsmile:

Insignia

Swashbuckler
Men... men... ;_;

Stackars Gardener! Jag är jätteimpad av allt jobb han gör här -kanske skulle ha nämnt det någon gång? Det är ju lätt hänt att man bara kommenterar när något är fel (vilket innebär att jag nog aldrig säger något över huvud taget). Hoppas han mår bättre snart!

Balderk

Swashbuckler
Re: Appendix

Så du håller på at skriva om sådan här saker? Det var som attan! Har den publicerats i nån tidning eller tidsskrift eller?

Angående tacktrådar och liknande så tror jag att det beror på att wrnu har en ganska stor gemensamhet eller vad man ska kalla det... Jag tror det kan bero på att folk är lit OT och så ibland... det är ett rätt personligtforum om du fattar vad jag menar? Då är det ju också naturlig att det kommer upp sådana trådar... Om man ser på Wizards forum t ex så är det ju mycket större än detta och där skulle aldrig en tråd som avskedstråden av Black Dwarf finnas, enskillda individer märks inte så tydligt. En sak till är ju att vi alla är från Sverige med omnäjd (ett flertal från finland och en eller två från norge)... det är ju oftast ganska trevlig stämning här också. Det här är nästan mer som en community än ett forum...

/Herr Balderk