Re: Vad betyder egentligen "äventyr"?
ett "äventyr" för mig har associationer med äventyrsfilmen. och det är ju begränsande, även om det finns varianter av samma tema i skräck, sci-fi, västern etc. kan också tänka mig att det har ungefär den betydelsen för de flesta. eller?
"ett intrigäventyr och kallade det situationskomplex"
nja, inte riktigt, efter som ett situationskomplex bara ska innehålla information om EN tidpunkt. det är som ett fotografi.
"För mig så listade han lite väl många punkter att hålla reda på"
ö, ja alltså, det är bara på skisstadiet än så länge. det har dykt upp lite fler problem än jag hade väntat mig. som det ser ut nu ska ett situationskomplex bara innehålla information om Objekt, tillhörande Objektdata, Relationer mellan objekten och en Geografi, dvs platser, kanske klimat, natur osv. och som sagt, bara Ett datum.
kanske är hela projektet lite pretto; det ÄR ändå inte så stor skillnad mellan ett vanligt äventyr och mitt situationskomplex. det enda som hänt är egentligen att kronologin har försvunnit. kanske kan det ändå finnas en allmän nytta med en abstrakt modell som denna. för min egna skull tänker jag ändå försöka slutföra det.