w176
Förlorad dotter
Satt och läste lite på The Forge (denna tråd) och fick syn på det här:
Tror dessutom personligen att det är i grunden så här jag spelar själv eller kanske först och främst lajvar (och där med skippar spelledaren att göra det åt en).
/Elin
Är det bara jag som blir extremt tilltalad av ideen eller kanske konceptets uppbyggnad eller någon annan som får några tankar av det?Almost all of my decisions related to whether or not a character's actions are going to succeed are based on this principle.
1) If the idea will solve the problem outright, it almost always fails.
2) If the idea will solve the problem eventually, it may succeed, but only after multiple attempts, after each of which, Things Get Worse.
3) If the idea will probably not solve the problem, it may succeed, especially if it solves one of the minor, peripheral problems that has crept up while Things Got Worse.
4) If it isn't going to solve the problem at all, it will probably succeed.
5) If the idea is actually going to Make Things Worse on it's own, it always succeeds.
Tror dessutom personligen att det är i grunden så här jag spelar själv eller kanske först och främst lajvar (och där med skippar spelledaren att göra det åt en).
/Elin