Re: Granska InterZone
En lista, 30 rader, Aktör - Tre beskrivande ord.
Tre tabeller som kan generera ovanstående lista.
IAWA-orakel för detta.
---
Och en halvsida till om InterZone.
Det skulle göra det en faktor 20 bättre enligt mig. Extremt lite "vad finns", "vad är Interzone" till.
Ok, bra förklarat. Jag håller med dig väldigt mycket. Det som jag gärna skulle vilja se till detta är till exempel (en av):krank said:Organisationer, miljöer, personer. Sånt man kan plocka upp och bygga saker av, improvisera utifrån. Tips om hur man (där "man" både är SL och spelare) kommer in i stämningen. Vilken sorts språk kan man använda sig av när man beskriver grejer, till exempel?(Allt ovanstående är såklart inte "måsten", men se det som att de är skrivna i prioriteringsordning, eller nåt).Skulle jag sätta mig med spelet idag - jag skulle inte veta hur jag skulle beskriva miljön i den första scenen (varken som SL eller spelare). jag har ingen bild alls av hur de där "paramilitära support"- snubbarna ser ut. Som spelare skulle jag känna att jag hade noll koll på vilken typ av ställen jag skulle kunna börja leta, för att börja nysta i nånting. Som SL skulle jag inte kunna improvisera varken rum eller byggnader, för jag vet inte hur det funkar eller så. Jag säger inte att jag behöver någon Eonlik behemoth till detaljerad spelvärld, men just nu känner jag att jag inte har något mer än enskilda lösryckta ord och koncept, som jag inte kan sätta ihop. Jag vet inte ens var jag skulle börja.
En lista, 30 rader, Aktör - Tre beskrivande ord.
Tre tabeller som kan generera ovanstående lista.
IAWA-orakel för detta.
---
Och en halvsida till om InterZone.
Det skulle göra det en faktor 20 bättre enligt mig. Extremt lite "vad finns", "vad är Interzone" till.