Jag tycker de är bra, men jag vill inte ha dem i mitt rollspel. Det är ett par ganska enkla anledningar: rollspelet skapas inte för en bred massa (så bred en massa nu kan bli i indie-rollspelsbranschen ), rollspelet är på många andra sätt inte riktade till nybörjare, samt att jag tycker att hela produkten känns betydligt renare utan ett sådant kapitel. Det är givetvis bara för att jag är evinnerligt trött på "Vad är rollspel-texter" vid det här laget, men ändå. Nu ska man inte tolka det som att rollspelet är så bra att det "bara riktar sig till seriösa, inbitna spelare", utan snarare för att den främste kunden jag riktar mig till är mig själv. Och jag vill inte ha introtext.
Däremot så finns det ett väldigt behov av en bra, central text som beskriver vad rollspel är. Eller snarare, ett antal texter, eftersom det vore naivt att tro att en text kan förklara alla sorters rollspel för alla sorters personer. Rollspel.nu är den bästa platsen för sådana texter, och det har länge planerats finnas, men än så länge har inget dykt upp. Man kanske skulle ta och sammanställa alla "Vad är rollspel-kapitel" från alla indie-rollspelen och se vad det blir?
/RipperDoc
Däremot så finns det ett väldigt behov av en bra, central text som beskriver vad rollspel är. Eller snarare, ett antal texter, eftersom det vore naivt att tro att en text kan förklara alla sorters rollspel för alla sorters personer. Rollspel.nu är den bästa platsen för sådana texter, och det har länge planerats finnas, men än så länge har inget dykt upp. Man kanske skulle ta och sammanställa alla "Vad är rollspel-kapitel" från alla indie-rollspelen och se vad det blir?
/RipperDoc