Tsianphiel
Swordsman
Re: Diffusa mönster
Jag har vare sig ork, tid eller lust att analysera 50 - 100 bilder.
Jag har vare sig ork, tid eller lust att analysera 50 - 100 bilder.
Eller är det så att författarna ignorerar kvinnornas situation under 1700-talet just för att man inte vill skrämma bort den kvinnliga publiken?Tsianphiel said:Det handlar om samma sak. Genom att ignorera kvinnornas situation i texten utgår författarna ifrån att publiken är manlig. Den här uppfattningen förstärks genom att de få illustrationer som finns på kvinnor till största delen är av dekorativ art.
Men vad otippad då. Du flyr undan som vanligt, utan att förklara något. Nästa gång ska jag inte bemöda mig.Tsianphiel said:Jag har vare sig ork, tid eller lust att analysera 50 - 100 bilder.
Felet i det här resonemanget, vad gäller Götterdämmerung, är att Götterdämmerungs grundregler ignorerar allas situation under 1700-talet. Det står inget om hur kvinnor hade det, men det står heller inget om hur män, tyskar, soldater, präster, barnmorskor, spanjorer, leprasjuka eller upptäcksresande eller någon annan kategori av människor hade det. Eftersom världsinformationen i princip inte existerar i Götterdämmerung är det inte speciellt konstigt att den inte tar upp kvinnornas roll i samhället.Genom att ignorera kvinnornas situation i texten utgår författarna ifrån att publiken är manlig.