Tekniskt sett fungerar allt som en dans och flyter på utmärkt. Hos mig verkar det visserligen som om bilden som föreställer den molniga himlen är hopknuten på så vis att man får en konstig "pelare" av luft på ett ställe i horisonten, men det såg å andra sidan så häftigt ut att jag lustfyllt begav mig iväg för att utforska fenomenet.
Jag märker nu att trots att jag spelat i lite drygt en och en halv timme totalt missat sattelitlänken och kylvätskan, men det gick bra ändå. Mötte gröna, gula och röda tanks av olika sorter, och utforskade lite olika delar av kartan.
I nuläget innebär varje uppgraderingssteg väldigt små effekter, och somliga av alternativen tycks ha väldigt begränsad nytta,
Jag irriterade mig på att jag (även) fick minus för mina uppgraderingar. Jag hade en snabb liten söt tank med mycket god manöverförmåga och efter två levlingar hade jag en klumpig sak som bara blev träffad. Smått överdriven förklaring.
Nu testade jag bara en tank så jag kanske ändå var snabbare än en butig tank som istället satsade på motor i några uppgraderingar.
Jag hade också problem att ta vissa bonusar. Vissa dollartecken kunde jag inte ta även om jag åkte på dem (det verkar som om de satt för högt upp).
Hade samma problem.
och en halv timme totalt missat /.../ kylvätskan, /.../
Förutom dollar och helning så finns det en tredje bonus som jag är osäker på vad den egentligen gör. Jag gissar att det är en termometer som sänker hettan i ens kanontorn, men hur ofta får man användning av den, i så fall?
Gissa vad.
Jag använde kylvätskan när jag var riktigt nära en tank och bara matade med skott innan den hann undan.
Att de är långsamma och tröga - men skjuter snabba projektiler - gör dels att man inte kan undvika fiendens skottsalvor på något sätt, och dels att det inte blir särskilt svårt att träffa fienden.
Jag hade en riktigt snabb tank, så den undvek det mesta, kändes det som.
Man märker också ganska snabbt att man inte kan bege sig in i fiendeland i full fart och bara röja,
...och när jag blev skjuten så pajade tornet för mig. Jag kunde bara skjuta genom att åka i exakt vinkel mot de andra stridvagnarna. Det var asirriterande, för det lagades aldrig då jag tog reparationssaker. Senare så såg jag på stridsvagnsbilden nere i mitten att jag kunde snurra tornet, men first-person-vyn rördes aldrig, hur mycket jag än rörde på musen. Jag skulle vilja ha en respawn-funktion också, för det var skittråkigt att bara ha taktiken att köra intill tankarna och skjuta tills de pajar.
Hos mig verkar det visserligen som om bilden som föreställer den molniga himlen är hopknuten på så vis att man får en konstig "pelare" av luft på ett ställe i horisonten, men det såg å andra sidan så häftigt ut att jag lustfyllt begav mig iväg för att utforska fenomenet.
Hade samma sak på min WinXP-dator, men det konstigaste var när jag tabbade bort och kollade om det fanns någon knapp för respawn så fortsatte min stridsvagn att åka vidare. Det borde vara en paus-funktion när fönstret inte är aktivt för när jag tabbade tillbaka så åkte jag i luften då jag antagligen åkte utanför banan. Hade dragit uppför en brant kulle, tydligen. Där försökte jag mig på en sniperteknik, men det var för svårt så jag gav upp den taktiken.
...utan den taktik som tjänade mig bäst var att åka upp på ett högt berg och snajpa tanks på långt avstånd. Det gör dels att fienderna blir *ännu* enklare att träffa,...
Finns det sniper-funktion på stridsvagnar? Den kändes inte såå himla vettig i stil med spelet. Fast jag hade uppfattningen om att detta var en doom-klon där man dyker upp, tar ett vapen och sedan skjuter andra tills man dör.
...och dels tycks fienderna vara kroniskt dåliga på att träffa någon som sitter still på långt avstånd.
Jag märkte ingen skillnad om jag åkte i fjorton (vad det nu var km/h?) eller om jag stod stilla ... och då var jag ändå mitt i smeten.
/
Han som tyckte att det var svårt att svänga och skjuta samtidigt, så han hade som taktik (eller avsaknad av sådan) att bara sikta rakt fram (ibland tilta) och ändra siktet med hjälp av svängningar