Såpps, nu är första spelmötet avklarat. Och det gick väl lite sådär om jag får vara ärlig. SLPs information låg spridd överallt, i slutändan satt jag uppe med 11 flikar och svor smått för mig själv. Det var dåligt med stämningstexter.
-SPOILERS-
Hela äventyret börjar med att spelarna befinner sig på en borg. Vad får man veta om den? Tja inte ett skit. Det står inte hur stor den är, hur många som befinner sig där, inte nått. Det är väl tänkt att man skall lägga något pussel med kommentarer smo "...kan knappt avvara sex riddare" osv. Åh, kontraproduktivt. Eh, jo förresten, den är en av de två nordligaste borgarna. Visst hjälper det...
Det blev rätt intressant när jag tänkte sätta stämningen för äventyret. Rp fick står vakt på muren, och så lät jag ett av amurernas blixtanfall börja. Bara när jag skulle rita upp alltihop på en whiteboard, (sjukt praktiskt), insåg jag att jag inte visste hur bred muren de stod på var, eller hög, hur långt det var mellan tornen, hur långt borta var nästa vaktstyrka, fanns det patrullerande vakter... Vackert. '-.-
Iallafall, efter att de fått ha sitt lilla roliga slängde jag in ett av de första småäventyren, som går ut på att man skall spåra upp fyra amurer med en garm och ett istroll. Istollet är än så länge det bästa med hela järntunga, med underbara repliker såsom "Hjälp, småtting, kom! kom hit å slepp låss mej".
Som ledare fick rp en riddare av högre rang, en nobel dam vid namn Evefleda av Elcali, som är den mest motsägelsefulla person jag läst om. Hon har en ryggskada, är sliten och ärrig och någonstans runt 40 år gammal. Och ändå skall hon vara väldigt attraktiv. Hon har vigt hela sitt liv åt striden, men för rätt anledning kan hon självfallet tänka sig att offra sig för rp. Varför måste kvinnor alltid offra sig om de är med? Sämst.
Första delen får 4 av 10 flugsvampar. Rörigt och dålig info. Stämningen var också sisådär, och de spelar dessutom alldelles för mycket på att överordnade är överordnade som knappt erkänner vanliga soldaters existens som mer än pjäser. Det sätter ingen bra stämning i gruppen. Å andra sidan, när man väl fick ordning på det så var det allt väldigt kul. Men varför krångla till det? Argh...