Re: Lär er reglerna innan ni klagar!!
"<EM>ursäkta mig att jag undrar men 135 i skada...</EM>"
Det hela är elementärt min käre <B>Mutant</B>. Formeln lyder x(a+b+c)
där "x" är antal attacker (2 yxor för får göra två attacker=totalt 4), "a" är maximala skadan för skäggyxa (2T8+1=17), "b" är trollets skadebonus (1T10=10) och "c" är 1T6 (max 6) som man får extra i skada om man är bärsärk, vilket totalt blir 132 i skada. Och om alla är perfekta så skiter man i rustning, därför kan man lägga ihop skadorna (för de träffade ju samma kroppsdel).
"<EM>Är själv nybörjare men att klaga på att folk använder ord dom inte vet vad dom betyder är väl lite överdrivet... </EM>"
Jag klagade (tillrättavisade) bara för att man inte ska slänga ord omkring sig som man inte vet vad det är (jmf småbarn när de svär). Är trött på att folk slänger ur sig "kobold" hitan och ditan. Håller dock med <B>Mutant</B> om att "<EM>jag tror han syftade mer på stavningen.</EM>".. Men jag håller också med nyss nämnda pers. om "<EM>han sa att Chronopia var koboldiskt, när i sjölva verket var det han som hade något så brutalt fel.</EM>".
/[color:green]Han</font color=green> som (till skillnad från trollets yxslag?) inte är perfekt