anth
Vetefan
Ni missförstår vad jag försöker säga.
Jag är för det fria ordet och mot alla former av censur, men detta har aldrig varit ett problem på rollspel.nu.
Vad jag är emot är som en av mina favoritmodertorer brukar säga: "ni kan inte diskutera i möblerade rum".
Jag är för OT-forumet och oftast är det riktigt roligt att läsa trådarna där.
Vad jag är emot är att ni inte kan diskutera i möblerade rum.
Däremot konstaterar jag att vissa forumiter inte kan föra ett civiliserat samtal med vissa andra forumiter. Där är du en av personerna och jag tror att du själv vet vilka andra på forumet som du brukar ryka ihop med.
Konkreta förslag:
#1. Permaban ska fortfarande vara extremt sällsynt och bara användas i extrema undantagsfall.
#2. När någon säger något retsamt och någon av de mer hetlevrade forumiterna får ett utbrott skulle jag oftare vilja se att BÄGGE parter får ett veckoban. Mycket skrivs "inom reglerna", men är ändå extremt provocerande. Blir vi av med dessa provocerande inlägg "inom reglerna" blir vi nästan automatiskt av med efterföljande bråk.
#3. Istället för allt snack om att stänga OT-forumet och permaban skulle jag vilja se en annan lösning: absolut nolltolerans från moderatorerna i OT-forumet. D.v.s. att moderatorerna ska vara hårdare i OT-forumet än i övriga delar av forumet.
Varje gång en moderator är tvungen att skriva med röd text i OT-forumet ska det leda till en veckas ban för någon OCH att tråden låses en dag.
Jag är för det fria ordet och mot alla former av censur, men detta har aldrig varit ett problem på rollspel.nu.
Vad jag är emot är som en av mina favoritmodertorer brukar säga: "ni kan inte diskutera i möblerade rum".
Jag är för OT-forumet och oftast är det riktigt roligt att läsa trådarna där.
Vad jag är emot är att ni inte kan diskutera i möblerade rum.
Det är ytterst få personer som jag inte tycker om, tvärt om tycker jag att du, God45, Vimes och Recca (för att nämna ett par) är fantastiska människor.RasmusL;n77791 said:Jag har en känsla av att moderatorernas ribba för att gå in i en tråd höjts markant sedan jag reggade mig för bara några år sedan.Jag vet att jag rätt ofta är en del av ditt problem anth men på den tiden uppskattade jag verkligen att tonen var så vettig och vänlig på forumet samt att moderatorerna var så hårda. Det har blivit sämre och det kommer att bli ännu sämre med tiden om inget drastiskt sker.
Däremot konstaterar jag att vissa forumiter inte kan föra ett civiliserat samtal med vissa andra forumiter. Där är du en av personerna och jag tror att du själv vet vilka andra på forumet som du brukar ryka ihop med.
Jag skulle helst se att lösningen är att ni uppför er som vuxna människor, men jag har börjat inse att det är för mycket begärt.RasmusL;n77791 said:Lösningen (eller "en lösning") är IMO rätt simpel: WRNU gör ett ställningstagande och
#1: plockar bort de användare man inte anser uttrycker sig på ett tillräckligt städat sätt.
#2: ger en veckas avstängning för det som idag skulle resultera i en varning och en permaban för det som idag skulle resultera i en veckas avstängning.
Konkreta förslag:
#1. Permaban ska fortfarande vara extremt sällsynt och bara användas i extrema undantagsfall.
#2. När någon säger något retsamt och någon av de mer hetlevrade forumiterna får ett utbrott skulle jag oftare vilja se att BÄGGE parter får ett veckoban. Mycket skrivs "inom reglerna", men är ändå extremt provocerande. Blir vi av med dessa provocerande inlägg "inom reglerna" blir vi nästan automatiskt av med efterföljande bråk.
#3. Istället för allt snack om att stänga OT-forumet och permaban skulle jag vilja se en annan lösning: absolut nolltolerans från moderatorerna i OT-forumet. D.v.s. att moderatorerna ska vara hårdare i OT-forumet än i övriga delar av forumet.
Varje gång en moderator är tvungen att skriva med röd text i OT-forumet ska det leda till en veckas ban för någon OCH att tråden låses en dag.