Nekromanti jag behöver insperation!

Morgoth

Swashbuckler
Re: Behöver en korrläsare

/Rising
sjunker genom jorden och drömmer sig bort till ett land där han gör saker rätt och får en massa respekt från alla hans medmänniskor

Det kallas visst forumet, och du är redan här. Vakna. :gremsmile:

glittersnus

Veteran
alver + slavar = hmmm.. fel?

tja! ja va ute me hunden och kom på att alver driver väll inte slavar? dom e ju goda... dom får skaffa pängar från andra håll... men jag kan inte komma på hur... de kanske inte använder pängar över huvud taget utan en fet maskin som producerar "magisk kraft" som dom föder upp trädbyggnaderna med.. :gremsmirk: :gremconfused: eller? kan inte komma på nått bättre

Rising

Vila i frid
Sorry, Mogz [OT]

Alltså, förlåt att jag tog upp Fagins Hand som någon sorts dåligt exempel, jag har ju haft mycket nöje av att läsa dina FH-inlägg. Jag tänkte mest ge någon sorts konstruktiv kritik till glittersnus och jag tror faktiskt att han skulle få fler svar på sina trådar om han skrev färre inlägg, hade mer nyheter varje gång och inte bara riktade sig till dem som hängt med från början.

Sedan tänkte jag "vem ger mig rätten att komma med sådan kritik?" och tyckte således att det skulle se bättre ut om jag samtidigt berättade att det där minsann var ett misstag som många forumiter har begått. Jag tog således och nämnde ett projekt som jag själv skrivit för mycket om och sedan radade jag upp två andra (för det ska alltid vara tre exempel) som först ploppade upp i mitt huvud.

Jag menade inget illa mot dig eller Staden-påhittarna personligen. Pråmiss.

/Rising

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: alver + slavar = hmmm.. fel?

I warcraft 3 samlar night elf sina resurser med hjälp av wisps... Det kanske funkar i ditt spel också... :gremsmile:

Krille

Super Moderator
Vägg

"Nja, jag föredrar att svara på ett specifikt inlägg än allmänna saker som "jag behöver hjälp till balla saker i mitt rollspel"."

Tja, jag får hålla med om att det var lite för generellt.

"Själv har jag fått massor av svar på rollspelsidéer om Sopranos-rollspel med Gotham-skurkar, och hur mycket mer specifikt än så kan det egentligen bli?"

Du kan ju till exempel spika innehållet, ge spelet ett namn och påbörja projektet. Vips så lär du ha på sin höjd 2T6 läsare.

Rising

Vila i frid

"ja va ute me hunden och kom på att alver driver väll inte slavar?"

Man kan väl kalla det "arbetare" bara, då?

Alvernas arbetare skulle i så fall kunna vara typiskt vanliga alver som planterade och vårdade de stora trädbyggnaderna.

Arbetarna i demon/skelett-laget skulle kunna vara ockultister/nekromantiker som deltog i ritualer för att väcka de döda till liv och föratt tillkalla de stora, mäktiga demonerna som de är fruktade för.

Människornas arbetare kunde däremot vara just "slavar", och det skulle kunna ge människolaget en del särskilda specialförmågor: Man kan ju texempel tänka sig att människorna kan piska deras slavar extra hårt om de skulle behöva. Genom att döda två slavar så kan de generera hela 3 arbetspoäng, exempelvis.

Ett lag med dvärgar skulle kanske kunna vara unikt på så vis att deras arbetare faktiskt är riktigt grymma i strid också.

---

Tänker man så där så blir ju varje lag ännu mer unikt i jämförelse med varandra.

Sånt är kul.

/Rising

Rising

Vila i frid
Ägg

"Du kan ju till exempel spika innehållet, ge spelet ett namn och påbörja projektet. Vips så lär du ha på sin höjd 2T6 läsare."

Nja... Nä... Jag vet faktiskt inte om det fungerar så. När jag postade Pookafiktum fick jag ju massor med svar och användbar respons, och då var ju ändå spelet rätt "klart". På samma sätt kan jag verkligen inte påstå att dina trådar om Skymningshem goes Outer Space har varit oengagerande att delta i.

/Rising

glittersnus

Veteran
Re: Behöver en korrläsare

nått som är jävlit mkt jobbigare än att starta massa trådar e att snacka sånt som inte hör in i tråden i den tråden :gremsmirk:... ja har iof fått jävlit många seriösa svar =) tack

Nightowl

Champion

Klart alver inte har slavar!

Däremot har de ett långtgående projekt för att hjälpa människor att leva positiva och produktiva liv!

Människor är som bekant en underlägsen ras som 'r av naturen lata och krigiska. Alltså behöver de UPPFOSTRAS, och alla vet ju att hårt arbete befordrar hälsa och välstånd och förhindrar månget tillfälle till synd.

Dessutom håller ju de högstående och civiliserade alverna på med viktiga saker som att skriva poesi och begrunda naturen, så man kan inte förvänta sig att de har tid eller kraft till att t.ex. hugga ved, diska, plöja eller sköta grisar.

Människorna blir så glada så glada över att får arbeta åt alverna och om någon säger något annat är de pro-dvärgiska provokatörer som inte insett alvernas manifesterade öde att göra världen till ett Paradis.

Erik

Storuggla

Champion

Hmmm... påminner mig om en kamopanjidé jag såg någonstans om ett vidsträckt rike som styrdes av alver från deras förbjudna stad, ty de var de enda som kunde se vad som var bra för riket i det långa loppet. De andra raserna var för kortsiktiga eller hade andra "uppenbara" karaktärsfel...
Det var som ett slags upplägg för ett slags blandning mellan wushufilm och fantasy. Tänk dig bara, gnomer med kung fu!
"Druken Halfling Stance!"
"Fist of Lazy Gnome!"

..Jag ska nog leta upp den igen...

Storuggla, fick plötslig lust att lira fantasykungfurollspel

Ymir

Liten kantbaron
Re: alver + slavar = rätt

Tja, mörkeralver, svartalver etc som Dark Elves i Warhammer och Huset Koth i DoD Chronopia brukar ha slavar så det räcker och blir över.

...och varför inte vanliga alver skulle kunna ha ett slavsamhälle övergår mitt förstånd. Lite nyskapande måste man väl få vara?

- Ymir, ser ingen anledning att hålla sig till klyschor

Nightowl

Champion

Jag blev mest påmind om ett off-hand remark av någon kille som spelat med victorianska alver i en steampunk-kampanj. :gremwink:

Storuggla, fick plötslig lust att lira fantasykungfurollspel
Vilken normal människa har inte ALLTID lust att spela fantasykungfuspel?

:gremconfused:

Erik

Sodivra

Champion
Forumteknik

Oh ja, jag instämmer.
Jag har själv reflekterat över det, och tycker att det är kul att faktiskt ha lite kunskap i "konsten att skriva inlägg", känns häftigt. :gremsmile:

Precis som Rising säger: Det krävs en balans mellan lite och mycket. Jag tror att det som avgör hur mycket svar en tråd möts av beror på hur mycket det finns att spinna vidare på.

Dels så ska det vara tillräckligt detaljerat för att ge avstamp och uppmuntra till utbrodering -Det är ju det som är hela anledning tll att man har en handling och inte bara improvisation i rollspel. Oftast.
Samtidigt så får det inte svara på alla sina egna frågor. Att skriva ett långt inlägg verkar rätt acceptabelt ifall intresset bibehålls genom hela inlägget.

För att ge något människor kan spinna vidare på så behöver det också vara något de är intresserade av, eller kan koppla till något de är intresserade av.
Duellito blev en stor tråd, det var lätt att kolla till eftersom det var busenkelt att testa själv. Duellito Deux saknade siffror, och blev inte stort. (Waow, min djuplodade analys!) Staden-trådarna har blivit stora, men där har det mest varit ett gäng som skrivit. Det generella ämnet som handlar om att spinna vidare tilltalade väl oss väldigt mycket.

Fast jag tycker inte att vi postar för mycket. Ja, på sätt och vis. Jag tycker också att Morgoth förstörde lite för sig själv genom att posta FH så ofta, iallafall förr, men även om "utomstående" tappar intresset för att diskutera Staden, så tycker jag fortfarande att de trådarna är otroligt stimulerande.

Man svarar inte på en tråd som svarar på sig själv, för då har man inget att svara på, och samma sak kan gälla lite för trådar som snabbt följer andra: Man har redan fått rätt bra koll på saker och ting. Då ska det ju inte nödvändigtvis tolkas som att tråden är tråkig.