Forumteknik
Oh ja, jag instämmer.
Jag har själv reflekterat över det, och tycker att det är kul att faktiskt ha lite kunskap i "konsten att skriva inlägg", känns häftigt.
Precis som Rising säger: Det krävs en balans mellan lite och mycket. Jag tror att det som avgör hur mycket svar en tråd möts av beror på hur mycket det finns att spinna vidare på.
Dels så ska det vara tillräckligt detaljerat för att ge avstamp och uppmuntra till utbrodering -Det är ju det som är hela anledning tll att man har en handling och inte bara improvisation i rollspel. Oftast.
Samtidigt så får det inte svara på alla sina egna frågor. Att skriva ett långt inlägg verkar rätt acceptabelt ifall intresset bibehålls genom hela inlägget.
För att ge något människor kan spinna vidare på så behöver det också vara något de är intresserade av, eller kan koppla till något de är intresserade av.
Duellito blev en stor tråd, det var lätt att kolla till eftersom det var busenkelt att testa själv. Duellito Deux saknade siffror, och blev inte stort. (Waow, min djuplodade analys!) Staden-trådarna har blivit stora, men där har det mest varit ett gäng som skrivit. Det generella ämnet som
handlar om att spinna vidare tilltalade väl oss väldigt mycket.
Fast jag tycker inte att vi postar för mycket. Ja, på sätt och vis. Jag tycker också att Morgoth förstörde lite för sig själv genom att posta FH så ofta, iallafall förr, men även om "utomstående" tappar intresset för att diskutera Staden, så tycker jag fortfarande att de trådarna är otroligt stimulerande.
Man svarar inte på en tråd som svarar på sig själv, för då har man inget att svara på, och samma sak kan gälla lite för trådar som snabbt följer andra: Man har redan fått rätt bra koll på saker och ting. Då ska det ju inte nödvändigtvis tolkas som att tråden är tråkig.