Litet speltest:
Drakens förutbestämda attackmönster (1T20 fem gånger): Klo, klo, svans, eldkvast, flyger iväg (reträtt)
Dvärgarna får 10T6 nya dvärgar varje runda.
Resultat:
1 defensiv enhet
2 pikanter
3 runmästare som intar djurhamn (älg)
Resten är ingenjörer, artilleri, armborst som tar skydd och inväntar förstärkning.
Draken sover, så dvärgarna får en första attack gratis. Fem i skada på drakens fjäll, tre blodskada (hälften), en chockskada (en för varje runda blodskada sker). För varje fjällskada lossnar 1T20 i guld från drakens buk.
Draken attackera med klon och dödar 1T6 dvärgar i fronten.
Pja.
Vad som saknas är fysiskt spelkort för varje typ av djurhamn (och kanske behövs för dvärgarna också), där man kan lägga tärningar som markörer. Behöver också tabeller för hur många ingenjörer behövs för en viss typ av fälla eller försvar som byggs. Varje djurhamn borde ha en unik spelmekanik dessutom. Oh, och behöver en tabell med övriga tillgängliga dvärgbesvärjelser.