God45
#PrayersForBahakan
Jag håller på att spelleda en ond kampanj i form av Way of the wicked kampanjen till Pathfinder. Spelarkaraktärerna är några av de värsta individerna du kan föreställa dig, de är massmördare, torterare, mordbrännare, kidnappare och de flår änglar levande Bolton style. Och när de når sina mål så är jag glad för dem. Visst, deras medel är hemska och deras mål är ännu värre men de jobbar hårt för dem, de bryr sig om dem och de är sympatiskt kompetenta. Jag vet inte varför delen där de är kompetenta hjälper men av någon anledning gör den det.
Jag har märkt att jag kände likadant när jag såg en tv-serie för ett tag sedan. Game of Thrones spoiler följer:
Men jag har ett par spelare i en annan kampanj som har ett problem just nu med att de inte kan sympatisera med eller bli glada för karaktärerna eftersom de är " för onda" samtidigt som de är mycket trevligare än Way of the wicked karaktärerna.
Vad känner ni rörande sådant här? Blir ni glada när bra saker händer onda karaktärer? Varför? Varför inte?
Jag har märkt att jag kände likadant när jag såg en tv-serie för ett tag sedan. Game of Thrones spoiler följer:
När Ramsay Snow blir en riktig Bolton i Game of thrones så blev jag glad, bra för honom liksom han förtjänade det. Men Ramsay är en sadistisk torterare och det enda vi ser honom göra är att mörda folk, lura och sedan flå folk som ger sig, tortera och flå ännu mer folk och kastrera en annan karaktär. Men jag blir ändå glad när han lyckas uppnå sina mål för han jobbar hårt och han är kompetent.
Men jag har ett par spelare i en annan kampanj som har ett problem just nu med att de inte kan sympatisera med eller bli glada för karaktärerna eftersom de är " för onda" samtidigt som de är mycket trevligare än Way of the wicked karaktärerna.
Vad känner ni rörande sådant här? Blir ni glada när bra saker händer onda karaktärer? Varför? Varför inte?