God45
#PrayersForBahakan
- Joined
- 23 Oct 2012
- Messages
- 18,549
Jag gillar fokus formatet och medan jag tidigare använt det för att analysera existerande spel så kommer jag nu vända det mot nya mål. Jag håller på att bygga ett fantasy spel med en extremt magisk värld där alla spelar karaktärer kommer vara någon typ av magiker. Jag baserar systemet på regelsystemet jag satte ihop för att köra Mage över skype med men kommer införa magiskolor istället för sfärer. Istället för att skriva hela världen på en gång kommer jag släppa den bit för bit med fokustrådar ägnade åt olika aspekter av spelet. Först kommer jag fokusera på de olika formerna av magi. Spelet har blivit delvis speltestat men mycket arbete är kvar att göra.
Den här gången fokuserar vi på: Infernalism
Doften av svavel och ljudet av skrikande barn fyller luften när du börjar kasta din magi. Resultaten kommer snabbt och brutalt och de av dina fiender som lyckades undfly dig den här gången kommer leva i fruktan för dig. Du har allting du någonsin kunnat drömma om och allt det kostade dig var din själ...
Infernomancy är en ondskefull, korrumperande och sadistisk konst. Den är inte missförstådd eller bara ett verktyg, den är ondska i sin renaste form. Infernomancers kopplar sig själva till helvetet och drar kraft från det, de gör detta genom att antända sina själar med helveteseld så att de brinner även medan deras kroppar lever. Detta ger dem makten som kommer från att vara fördömda men utan konsekvenser så länge de kan hålla sig vid liv. Och med alla helvetets makter på sin sida, vem kan döda dem?
Infernomancers kontrollerar helvetet, kan anfalla, korrumpera eller i övrigt påverka själar och kan styra helveteseld. De är allihop fördöma och vet om det, ingen blir en Infernomancer av misstag. Men du vet vad de säger "det är bättre att härska i helvetet än att tjäna i himmelen".
Vanliga raser som använder infernalism: Infernalism dyker främst upp som en korrumperande kraft,vem som helst kan ha blivit desperat och gjort saker de inte borde göra. De kanske till och med försöker tygla den onda magin men kan man verkligen lita på någon som använder helvetet som ett verktyg? Infernomancers är medlemmar av samtliga raser.
Bra koncept jag sett bakom infernomancers: Prästen som skippar mellanhanden och skickar syndarna rakt till helvetet själv. Karaktären började som ett skämt baserat på "fire and brimstone preacher" men blev direkt läskig i spel.
Koncept jag aldrig vill se: Killfuck Soulshitter som är mörk och ond och har onda krafter och en svart rustning med spikar och... Ni har alla sett den här karaktären och den är dum!
Lika dum och ännu mer irriterande är Emo mcwristcutter. Herregud, spara ögonskuggan tills du spelar vampire.
Klädsel för infernomancers: Om du inte är typen som smälter in för att kunna använda din magi ifred så är det bara att gå nuts. Inte med de svarta rustningarna eller pentagram medaljongerna, målet är inte att se ut som en Alister Crowley wannabe på en medeltids mässa. Nej, jag menar i att du kan sätta på dig mer guldsmycken och sammet än en tre kejsare sammanlagt. Du kommer brinna för alltid efter att du har dött, så det gäller att njuta av livet medan du kan.
Varför är infernomancy den bästa formen av magi?: Förutom att den låter dig agera på ett spirituellt plan och det fysiska planet samtidigt så ger magin dina effekter varaktighet. Ett sår tillfogat med infernomancy läker inte, ett fält nerbränt med helveteseld kommer inte växa upp igen och om du lyckas träffa någons sinne eller själ med en kombination av infernomancy och annan magi? Det blir jäkligt svårt att motverka. Så även om du inte kastar runt mest skada eller har mest imponerande effekter så är du den läskigaste djävulen någon kan stöta på.
Speltekniska effekter Effekter från infernomancy läker inte naturligt och kan inte fixas med magi hur som helst. De måste läkas ut med Vit magi eller naturmagi. Infernomancers kan påverka helvetet, själar och styra helveteseld. Infernomancy går inte att kombinera med Natur eller Vit magi men kan kombinerad med samtliga andra magiformer.
Den här gången fokuserar vi på: Infernalism
Doften av svavel och ljudet av skrikande barn fyller luften när du börjar kasta din magi. Resultaten kommer snabbt och brutalt och de av dina fiender som lyckades undfly dig den här gången kommer leva i fruktan för dig. Du har allting du någonsin kunnat drömma om och allt det kostade dig var din själ...
Infernomancy är en ondskefull, korrumperande och sadistisk konst. Den är inte missförstådd eller bara ett verktyg, den är ondska i sin renaste form. Infernomancers kopplar sig själva till helvetet och drar kraft från det, de gör detta genom att antända sina själar med helveteseld så att de brinner även medan deras kroppar lever. Detta ger dem makten som kommer från att vara fördömda men utan konsekvenser så länge de kan hålla sig vid liv. Och med alla helvetets makter på sin sida, vem kan döda dem?
Infernomancers kontrollerar helvetet, kan anfalla, korrumpera eller i övrigt påverka själar och kan styra helveteseld. De är allihop fördöma och vet om det, ingen blir en Infernomancer av misstag. Men du vet vad de säger "det är bättre att härska i helvetet än att tjäna i himmelen".
Vanliga raser som använder infernalism: Infernalism dyker främst upp som en korrumperande kraft,vem som helst kan ha blivit desperat och gjort saker de inte borde göra. De kanske till och med försöker tygla den onda magin men kan man verkligen lita på någon som använder helvetet som ett verktyg? Infernomancers är medlemmar av samtliga raser.
Bra koncept jag sett bakom infernomancers: Prästen som skippar mellanhanden och skickar syndarna rakt till helvetet själv. Karaktären började som ett skämt baserat på "fire and brimstone preacher" men blev direkt läskig i spel.
Koncept jag aldrig vill se: Killfuck Soulshitter som är mörk och ond och har onda krafter och en svart rustning med spikar och... Ni har alla sett den här karaktären och den är dum!
Lika dum och ännu mer irriterande är Emo mcwristcutter. Herregud, spara ögonskuggan tills du spelar vampire.
Klädsel för infernomancers: Om du inte är typen som smälter in för att kunna använda din magi ifred så är det bara att gå nuts. Inte med de svarta rustningarna eller pentagram medaljongerna, målet är inte att se ut som en Alister Crowley wannabe på en medeltids mässa. Nej, jag menar i att du kan sätta på dig mer guldsmycken och sammet än en tre kejsare sammanlagt. Du kommer brinna för alltid efter att du har dött, så det gäller att njuta av livet medan du kan.
Varför är infernomancy den bästa formen av magi?: Förutom att den låter dig agera på ett spirituellt plan och det fysiska planet samtidigt så ger magin dina effekter varaktighet. Ett sår tillfogat med infernomancy läker inte, ett fält nerbränt med helveteseld kommer inte växa upp igen och om du lyckas träffa någons sinne eller själ med en kombination av infernomancy och annan magi? Det blir jäkligt svårt att motverka. Så även om du inte kastar runt mest skada eller har mest imponerande effekter så är du den läskigaste djävulen någon kan stöta på.
Speltekniska effekter Effekter från infernomancy läker inte naturligt och kan inte fixas med magi hur som helst. De måste läkas ut med Vit magi eller naturmagi. Infernomancers kan påverka helvetet, själar och styra helveteseld. Infernomancy går inte att kombinera med Natur eller Vit magi men kan kombinerad med samtliga andra magiformer.