Re: Nej till "värdering" av forumiter.
Recca said:
Och där fick jag ju inte möjlighet att skriva nåt tillbaks eftersom du och dina medlöpare höll så dålig ton så att tråden stängdes direkt.
Det är lätt att uppfatta att det är ens meningsmotståndare som står för den dåliga delen i en diskussion, men får jag be dig att ägna åtminstone en
sekund åt självrannsakan?
Visst, det
är jobbigt att få mothugg när man presenterar sina åsikter, skitjobbigt. Men det är tyvärr något man får stå ut med när man delar forum med en mängd människor som inte delar ens politiska ståndpunkt. Du kanske är van att hänga på forum där folk i grund och botten tänker likadant?
Självklart är det enkelt att skylla den dåliga stämningen i en diskussion på motståndaren - han säger ju
emot! Om man dessutom ser sig själv som vetandes den absoluta sanningen, ja då måste det verkligen vara
outhärdligt när folk säger emot, jag kan bara försöka föreställa mig!
Ännu värre måste det vara att inse att man har fel, kan du tänka dig vilken skam att bli satt på ideologisk plats av som inte kallar sig feminist?* Nej, bevare mig väl!
Men, kära du, var snäll och ägna ett ögonblick av din tid åt självrannsakan och försök i fortsättningen att inte betrakta dåligt diskussionsklimat som att "det är motståndarens fel, han sa ju emot
mig!"
*
såklart du kan, just happened