ÄlveKatt
Veteran
Hej.
Efter att ha blivit introducerad till t10-systemet genom Skymningshem - andra imperiet fick jag för mig att göra ett eget t10rollspel.
Jag försökte göra ett koncept där attribut är baserade på känslor och där spelledaren helt bygger äventyret efter spelarnas egenskaper och färdigheter under spelets gång. Men jag undrar om tärningar är en bra idé till detta koncept. Eftersom spelet skall handla om känslor känner jag att regeltexten framanar en alltför torr och tradig känsla när jag börjar beskriva hur siffror och dyligt relaterar sig.
Är ett spel till mångt och mycket baserat på känslor kanske bättre för friform? Jag är inte överdrivet förjust i friformskonceptet dock.
Efter att ha blivit introducerad till t10-systemet genom Skymningshem - andra imperiet fick jag för mig att göra ett eget t10rollspel.
Jag försökte göra ett koncept där attribut är baserade på känslor och där spelledaren helt bygger äventyret efter spelarnas egenskaper och färdigheter under spelets gång. Men jag undrar om tärningar är en bra idé till detta koncept. Eftersom spelet skall handla om känslor känner jag att regeltexten framanar en alltför torr och tradig känsla när jag börjar beskriva hur siffror och dyligt relaterar sig.
Är ett spel till mångt och mycket baserat på känslor kanske bättre för friform? Jag är inte överdrivet förjust i friformskonceptet dock.