Jag har skruvat ihop en IRC-bot som kan användas för rollspelande. Den är inte klar eller så, men i det här läget skulle jag behöva folk som kunde avsätta en stund till att testa den med mig.
Boten heter Dreamer. Den kan rulla tärning och byta namn till olika SLP:er. Den kan också viska saker till spelare. Spelledare kan använda den som en sån där buktalardocka.
Just nu är det inte så mycket mer än så. Den använder samma tärningsmotor som HALibot, men utan möjligheten att rulla grundegenskapsuppsättningar för kända spel och så; däremot klarar den grejer som "Ob6t6" eller "8t20h10".
På önskelistan hittills:
- Loggning: Den loggar allt som skrivs publikt i kanaler där den
befinner sig, samt alla privata konversationer. Bör kunna stängas av och
sättas på.
- Förbättrad säkerhet: Kräva lösenord för att lägga till och ta bort spelledare.
- Extern configfil i INI eller XML-format, som vem som helst kan redigera
- Flerspråkstöd: Dels ett defaultspråk, men också möjligheten att säga åt boten att "!speak swedish" on-the-fly...
- Kunna regga förslag på kampanjer, anmäla sig som intresserad, etc.
- Kunna få in ren textinfo om sin rollperson...
-
Få boten att svara på vad klockan är, eller vad google säger om en
stavning, en översättning, eller en valutaomvandling... =)
Om nån kommer på andra grejer man vill att en rollspelsbot ska kunna göra, hör av er. Dreamer är modulär och kan anpassas till mycket.
Om ni är intresserade av att avsätta några minuter, skriv en tid då ni skulle kunna spendera några minuter, så stämmer vi träff då... Eller ryck tag i mig i småpraten.
Boten heter Dreamer. Den kan rulla tärning och byta namn till olika SLP:er. Den kan också viska saker till spelare. Spelledare kan använda den som en sån där buktalardocka.
Just nu är det inte så mycket mer än så. Den använder samma tärningsmotor som HALibot, men utan möjligheten att rulla grundegenskapsuppsättningar för kända spel och så; däremot klarar den grejer som "Ob6t6" eller "8t20h10".
På önskelistan hittills:
- Loggning: Den loggar allt som skrivs publikt i kanaler där den
befinner sig, samt alla privata konversationer. Bör kunna stängas av och
sättas på.
- Förbättrad säkerhet: Kräva lösenord för att lägga till och ta bort spelledare.
- Extern configfil i INI eller XML-format, som vem som helst kan redigera
- Flerspråkstöd: Dels ett defaultspråk, men också möjligheten att säga åt boten att "!speak swedish" on-the-fly...
- Kunna regga förslag på kampanjer, anmäla sig som intresserad, etc.
- Kunna få in ren textinfo om sin rollperson...
-
Få boten att svara på vad klockan är, eller vad google säger om en
stavning, en översättning, eller en valutaomvandling... =)
Om nån kommer på andra grejer man vill att en rollspelsbot ska kunna göra, hör av er. Dreamer är modulär och kan anpassas till mycket.
Om ni är intresserade av att avsätta några minuter, skriv en tid då ni skulle kunna spendera några minuter, så stämmer vi träff då... Eller ryck tag i mig i småpraten.