Re: Men om det inte är ett rollspel...
Om det inte är ett rollspel, varför lade jag trådstarten på rollspelsforumet, ey?
"vad är det då? Och varför är det så svårt att få tag i? Om nu ambitionen är att det inte ska vara ett rollspel för inbitna rollspelsnördar så borde det väl gå att komma över även för vanliga dödliga?"
Det är ett spel. Rollspel? Jag säger det. Ron Edwards menar annorlunda. Jag ser inget som motbevisar mig i själva boken, och det är den jag går efter. Varför är den svår att hitta? Jo, för att han i sin ambition att gömma spelet för rollspelare så släppte han det i Tyskland, och detta var för ett bra tag sedan... och så hände inget. Ingen köper det eftersom inget vet om att det finns. Och vem vill ta in en sådan bok?
"Ingen av karaktärerna kändes så komplex och genialisk att det kändes motiverat att man inte själv kunde skapa egna heller."
Men tycker det, eller hur? Ser du något som antyder hur han kommit fram till Card Value? Nepp? Card Value är det enda som är väsentligt ur en spelmekanisk synpunkt. Ju fler kort destu mer narration får du. Eller för att göra det enkelt: En person med ett Card Value på ett kan inte döda en spion rakt av, en person med två kort kan det.
Hur kommer man fram till sitt kortvärde? Det är det enda som gör att man tvekar inför det hela, hur svårt kan det vara att stoppa in den texten någonstans i boken?
Storuggla, apparently greatly