Nu är den här igen, den tid på året då sommaren är över och svenska folket kommer hem från sina sommarstugor, där de inte haft någon TV, precis som på 50-talet! Nu är det alltså dags för TV-kanalerna att börja visa nya program igen. Ett av de program som ska börja visas är "Buffy, the Vampire Slayer", vilket osökt får mig att tänka på mitt inlägg från förra året.
Den här gången kommer Buffy att visas klockan 21.00 på Torsdagar. På TV-fyras hemsida kan man läsa följande (som jag inte kan länka till eftersom det ligger i något sorts html-frames-tjosan):
Haken är att det kommer att visas på TV4+ som inte ingår i mitt kabelutbud, eller kabelutbudet hos någon jag känner så bra att jag kan våldgästa dem bara för att se ett TV-program. Nu kommer jag istället sitta i datorsalen CYD-poolen på torsdag. Ni kan känna igen mig på att jag håller i fjärrkontrollen och är beredd att bita strupen av någon som försöker ta den ifrån mig.
[Här kan man stoppa in en text om hur cyniskt det är av TV4 att höja serien till skyarna i sin infotext samtidigt som de försöker mörda den i TV-tablån.]
Men mest är det här inlägget till för att informera de som inte brukar läsa vilka program som kommer på TV4+.
/tobias
Den här gången kommer Buffy att visas klockan 21.00 på Torsdagar. På TV-fyras hemsida kan man läsa följande (som jag inte kan länka till eftersom det ligger i något sorts html-frames-tjosan):
Vad är då haken?Torsdagen den 4 september startar serien Buffy och vampyrerna på bästa sändningstid i TV4 plus. Den populära serien handlar om Buffy, tjejen som vill vara som alla andra normala tonåringar - dejta killar och hänga på shoppingcentret med Cordelia, den populäraste tjejen i skolan.
Men Buffy är inte som andra tjejer. Hon är en av de utvalda - en vampyrjägare. Tillsammans med sina vänner Willow och Xander, och under vägledning av mentorn Giles, bekämpar Buffy ondskan.
Serien är mycket populär, kanske främst bland ungdomar. Den har fått flera så kallade Teen Choice Awards, där ungdomar i USA själva röstar fram sina favoritserier. Sarah Michelle Gellar, som spelar Buffy, har valts till bästa skådespelerska och Alyson Hannigan, som spelar Willow, till bästa kvinnliga biroll. Buffy och vampyrerna har också vunnit ett antal andra priser, bland annat två Emmys.
Haken är att det kommer att visas på TV4+ som inte ingår i mitt kabelutbud, eller kabelutbudet hos någon jag känner så bra att jag kan våldgästa dem bara för att se ett TV-program. Nu kommer jag istället sitta i datorsalen CYD-poolen på torsdag. Ni kan känna igen mig på att jag håller i fjärrkontrollen och är beredd att bita strupen av någon som försöker ta den ifrån mig.
[Här kan man stoppa in en text om hur cyniskt det är av TV4 att höja serien till skyarna i sin infotext samtidigt som de försöker mörda den i TV-tablån.]
Men mest är det här inlägget till för att informera de som inte brukar läsa vilka program som kommer på TV4+.
/tobias