God45
#PrayersForBahakan
Här är problemet. I den ena Pathfinder kampanjen som jag spelleder just nu har antingen jag eller spelarna misslyckats kapitalt någonstans och spelarna sitter nu i en sitts där de kommer dö med 99% säkerhet. Jag känner att en TPK under dessa omständigheter kanske inte är helt rättvis så jag försöker ge dem en väg ur situationen som inte känns som att jag Deus ex machinar. Situationen är denna: Spelarkaraktärerna, alla 5 av dem, är i ett övergivet slott. Runt dem finns 4000 orchiska soldater och 6000 orchiska civila. Spelarna har bluffat att de är gudar och orcherna tror på detta och kommer inte anfalla dem om spelarnas ledare (en level 4 halfling tjuv) kan besegra orcherna ledare i envig (orch ledaren heter "Flåaren" och är en halv-orchisk cleric 2/fighter 4). Spelarna har ett "supervapen" i form av en öppningsbar portal till en dimension fylld av cthulhu-monster de kan släppa loss över hela området och sätt att få monstren att ignorera dem. Men de är lawful good som grupp och vill inte mörda en massa civila. Spelarna är här helt körda. Hur ska jag ge dem ett sätt att klara sig?