Khan
Kondottiär
Det här är första gången jag spelat ett scenario som recenseras. Jag hade en av mitt livs bästa spelupplevelser med det här scenariot när vi körde det på GothCon. Kan vara att det passade vår gamla spelgrupp som handen i tumvanten i och för sig, men vi bet HÅRT på alla PvP-moment där det handlar om att hitta vem som försnillat den hemliga mappen. Vi är rätt förtjusta i "håll masken, men kriga bakom ryggen"-scenarion och så var det vi spelade här. Att byråkratin var skum tänkte vi inte på alls. Vi letade bara hemligheter på varandra för att utpressa våra medspelare till att pakta mot någon annan. Hur jäkla skoj som helst.God45;n268810 said:Scenario: En byråkrats bortgång
Till: Noir
Författare: Marco Behrmann
Så det här är ett mordmysterium som utspelar sig på en myndighet. Det finns försvinna akter man måste hitta som folk kopplade till myndigheten.
Problemet det här scenariot har är att det bygger på att byråkratin är så väldigt hemsk... och den är mest komisk. Jag tänkte länge på hur jag ville formulera det här och vad jag har kommit fram till att byråkratin är motsvarigheten till krig i Warhammer 40k. Det är såååå mörkt och hemskt och förtryckande. Och allting har skallar/propaganda på sig. Skillnaden är att i 40k vet jag att det är et skämt. Här får jag mest känslan av att författaren aldrig jobbat i en riktig byråkrati som är shitty.
2 av 5. Missar målet men kan vara små roligt ändå.
Jag hade ett av mitt livs tio bästa spelmöten med det här. Kanske topp fem.