.113
Swashbuckler
Tack! Väldigt intressant läsning, Blir väldigt inspirerad att skriva mer på min värld samt skriva äventyr
Undvik rälsning, skriv intressanta SLP:er och ha en bra struktur så har du segern som i en liten ask.Jocke;n268261 said:Hmmm... om jag bara klämmer ur mig ett något så när övrt medelbra äventyr kna jag sno åt mig förstaplatsen. En motivation om något.
Do it!Jocke;n268261 said:Hmmm... om jag bara klämmer ur mig ett något så när övrt medelbra äventyr kna jag sno åt mig förstaplatsen. En motivation om något.
God45;n268235 said:Scenario: Ödesbarn
Till: Drakar och Demoner Trudvang version 1.0
Författare: Johan J Jonsson och Jörgen Karlsson
Det här är första delen av tre i en kampanj kallad Askhöst. Kampanjen ska handla om uppbyggandet av en utpost och här läggs grunden till det. Den här första delen är egentligen 4 scenario som är upplagda som akter i en historia.
Det jag mest kan jämföra det här med är ett kolonisationen av Nordamerika narrativ där karaktärerna är del i en grupp nybyggare. Författarna verkar dock vara medvetna om fallgroparna med den typen av narrativ och ser till att undvika dem.
Medan det finns en masa direkta hot och saker att ordna med så är det här primärt en intrig och mysteriekampanj där det finns frågor om varför projektet egentligen startats och om alla runt karaktärerna.
Mycket är dock inte definierat i kampanjen och spelledaren är förväntad att hitta på helt egna kapitel mellan de som presenteras i boken.
3 av 5. Det är en väldigt speciell spelstil som kräver mycket från spelledaren, men läggs den ansträngningen ner kan detta bli väldigt bra.
Whoops. Jag ber om ursäkt. Det gick lite för snabbt där.IcarusDream;n268314 said:Liten nitpick.. jag heter John A Jonsson inte Johan J Jonsson
Ja, vad hände egentligen med Sveroks scenariobank? Där måste det ju finnas mycket matnyttigt på en server i något gammalt kansli.roboman;n268263 said:På tal om gamla äventyr som jag hade glömt bort. Tanken känns svindlande när jag tänker på hur vissa gigantiska äventyr från sveroks scenariobank är försvunna, eventuellt för alltid.
Fan vad coolt! Jag ska på och recensera mer så fort jag kanBjörn den gode;n268475 said:Vi vill förstås inte att den härr tråden ska dö ut, så idag när jag till slut fått lite tid över så har jag laddat upp inte mindre än 7! nya scenarion till scenariobiblioteket. Det är dessutom till 3 spel som inte tidigare hade några äventyr där (Cyber M/77, Noir och Savage Worlds)
Jag kommer även till veckan försöka gå igenom den här tråden och fixa det jag hittar som är fel på sidan, men vill ni ha prioritet för att få något fixat så skicka ett mail till oss. Vi gillar mail.