God45;n277039 said:
Äventyret: Svavelvinter
Av: Erik Granström
År: 1987
5 av 5.
God45;n277256 said:
Äventyr: Oraklets fyra ögon
År: 1990
3 av 5.
God45;n277315 said:
Äventyr: Kristalltjuren
År: 1992
5 av 5
God45;n277363 said:
Äventyr: Den Femte Konfluxen
År: 1994
5 av 5.
Jag minns tyvärr väldigt lite av när vi spelade Svavelvinter, och Konfluxen kom vi inte till, men jag har vissa minnen av Fyra ögon och Kristalltjuren.
Vi gillade inte Fyra ögon och avskydde Kristalltjuren. För det första var de för svåra, tankenötterna var för mycket. Rälsat plus svårt är i min mening en dålig kombo, och vår SL var rätt anal och stöttade oss inte så tempot blev kasst, det var mycket frustration. Den där notgåtan i Kristalltjuren, jag hatar den fortfarande.
För det andra var vi vanliga Tolkiensvennar, vi gillade VJSVF (Vanlig Jävla Svensk VaniljFantatsy) och vi hade väldigt svårt för Granströms skruvade fantasi. Pergamentsvärlden och Store stenfar vara bara för mcyket
Och så här i efterhand (tack vare den här tråden, faktiskt!) har jag räknat ut att Kristalltjuren var det sista DoD jag spelade innan jag övergav Äventyrsspel och svenska rollspel nästan helt. DoD var den självklara solen i mitt rollspelssolsystem i tio år, men den solen slocknade med Kristalltjuren, ett äventyr jag inte gillade skrivet för ett system som jag inte längre kände igen (-91).
God45;n277039 said:
Om jag blir den utvalda hade jag utplånat ankorna!
Jag med, men jag hade skänkt maktens nycklar till piratankorna!