En dag när jag hade tråkigt på jobbet.Arvidos MC said:I profilerna. När hände detta?
Åja, att det händer saker med forumet är bara bra. Förr eller senare kanske han får så tråkigt att han t.ex. för över oss till något civiliserat grundsystem som har de saker vi nu saknar (möjligheten att lägga till folk i PM-trådar i efterhand etc)...anth said:Som alla förstår är det av yttersta vikt att Spider inte har tråkigt på jobbet.
Just nu har jag tråkigt på jobbet, men jag har så mycket att göra så jag kommer gå in i väggen snart.anth said:Som alla förstår är det av yttersta vikt att Spider inte har tråkigt på jobbet.
XP verkar vara 9 x antal inlägg. Sanity verkar minska ju fler inlägg man har. Jag misstänker också att Level baseras på antal XP. Så XP och level ökar du genom att posta, medan sanity förbättrar du genom att skapa en ny användare.CapnZapp said:Hur fungerar detta nu då?
Ta gärna mig som exempel:
Vad är värdena baserade på; hur ökar jag dem?Level: Level 5
Experience: 11016
Sanity: 79.68%
Jo, xp är inlägg x 9.Hunk said:XP verkar vara 9 x antal inlägg. Sanity verkar minska ju fler inlägg man har. Jag misstänker också att Level baseras på antal XP. Så XP och level ökar du genom att posta, medan sanity förbättrar du genom att skapa en ny användare.CapnZapp said:Hur fungerar detta nu då?
Ta gärna mig som exempel:
Vad är värdena baserade på; hur ökar jag dem?Level: Level 5
Experience: 11016
Sanity: 79.68%
Tar inte spelledaren kontroll över honom när han når sanity 0?anth said:Om vi räknade rätt kan Krille komma upp i 35000 inlägg innan han får negativ sanity, men då delar vi bara med 7 istället för 6.
Nejnejnej - vi ändrar formeln INNAN han når SAN 0.Gurgeh said:Tar inte spelledaren kontroll över honom när han når sanity 0?anth said:Om vi räknade rätt kan Krille komma upp i 35000 inlägg innan han får negativ sanity, men då delar vi bara med 7 istället för 6.
/tobias
Level: Level 5 Technogimpanth said:Nejnejnej - vi ändrar formeln INNAN han når SAN 0.Gurgeh said:Tar inte spelledaren kontroll över honom när han når sanity 0?anth said:Om vi räknade rätt kan Krille komma upp i 35000 inlägg innan han får negativ sanity, men då delar vi bara med 7 istället för 6.
/tobias
Vi vill ju ha fler galningar här på forumet - inte ta bort dem.
Det har jag fått. Jag har fixat med ett script som flyttar Ubbthreads till Vbulletin.krank said:Åja, att det händer saker med forumet är bara bra. Förr eller senare kanske han får så tråkigt att han t.ex. för över oss till något civiliserat grundsystem som har de saker vi nu saknar (möjligheten att lägga till folk i PM-trådar i efterhand etc)...anth said:Som alla förstår är det av yttersta vikt att Spider inte har tråkigt på jobbet.
Bra! Vad saknas för genomförande av flytt?Spider Jerusalem said:Det har jag fått. Jag har fixat med ett script som flyttar Ubbthreads till Vbulletin.
Att Redaktörerna vill, att vi köper Vbulletin och jag att jag får nog med tid för att sätta upp vBulletin så jag kan test flytta innan jag tar ner Ubbthreads.krank said:Bra! Vad saknas för genomförande av flytt?Spider Jerusalem said:Det har jag fått. Jag har fixat med ett script som flyttar Ubbthreads till Vbulletin.
Vissa har fått speciella levels. Rising är en av dom, funderade på att sätta honom som Level 15 undead men det var lite okännsligt.Arvidos MC said:Jag ser också att Rising är Level 15 Gud, vilket verkar vara unikt.
Ah. Dags för mig att börja tjata på redaktörer alltså =)Spider Jerusalem said:Att Redaktörerna vill, att vi köper Vbulletin och jag att jag får nog med tid för att sätta upp vBulletin så jag kan test flytta innan jag tar ner Ubbthreads.
Samt att folk är ok med att forumet är nere ett tag under flytten.
Jo, det hade nog varit lite för mycket, men vilka är dessa som har fått unika lvls?Spider Jerusalem said:Vissa har fått speciella levels. Rising är en av dom, funderade på att sätta honom som Level 15 undead men det var lite okännsligt.Arvidos MC said:Jag ser också att Rising är Level 15 Gud, vilket verkar vara unikt.