Zimeon
Magister Katt
På något perverst sätt känns det som om jag inte skulle bli lika upprörd över en sån sak som att schismer får min rollfigur att bli avrättad, som jag skulle bli av att någon annan spelare sabbar för mig bara "för att det är kul".Senaste gången vi spelade Münster beordrade min rollperson en annan rollpersons avrättning (flera, faktiskt). En annan rollperson flådde den avrättade och gjorde en jacka av honom, som presenterades för ytterligare en rollperson, som haft den avrättade som enda vän. (Det är okej, jag beordrade avrättningen på den jäveln också! Och i slutet kom ju katolikerna och dödade oss allihop.)
Bara en intressant reflektion över hur samma handling kan vara INTE OKEJ i en spelstil och FAN VA BALLT i en annan. Att äta upp en annan rollpersons häst hade nästan varit tamt i Upproret i Münster.
Det handlar väl om hur jag föreställer mig situationen förstås, men det jag är allergisk mot har inte så mycket med hästen att göra som att någon är ett skittaskig helt i onödan. Det hör bara hemma i rollspel om det är det som är poängen med spelet, och då får man väl spela ett sånt istället.