.113
Swashbuckler
Var ett tag sen sist, och då var det inte klart ännu så nu tänkte jag köra igång med det igen och då tänkte jag att varför inte göra en liten rapport om mina oundvikliga misslyckanden.
Jag startar igång på, normal svårighet eftersom jag är en fegis, men inte en sån fegis att jag kör på lättaste. Normalsvårt är ändå svårt så.. Det får duga.
För de som inte vet så är det väl ungefär såhär storymässigt, min släkting eller nått ägde en herrgård men råkade öppna en port till nåt otäckt ställe och nu är det upp till mig att fixa problemet, men oroa er inte jag ger mig inte själv ner utan jag lockar vilsna själar med lust för guld eller liknande (jag tittar på er, äventyrare) för att "hjälpa" dem att uppnå sitt bästa jag. Typ. Iaf skickar jag ner dem in i dungeonen och hoppas det går hyfsat bra. Vi får se.
På vägen dit kraschar vi lite (det blir introt alltså) så vi måste gå sista biten. Med mig har jag mina två trotjänare, Reynald Korsriddaren (33hp) och Dismas, vagabonden (23 hp). Redan i första rutan får Dismas lite panik, helt random utan att vi sett något. Sånt är livet.
Sidenote: Panik stiger i och med att det blir mörkare och mörkare, men som tur är har vi ju facklor.. ett tag.. Och om man blir anfallen och av lite annat så som t.ex. att gudarna hatar mig. När man får mycket panik så fungerar man sämre, och man kanske inte kan styra karaktären längre + att om man "maxar" den så får man en ny trait efteråt. De KAN vara bra, men let's face it, livet suger.
Nåja, jag fortsätter. Ganska snart träffar jag på en bandit, som dock inte är riktigt beredd och jag hinner anfalla först. Dismas börjar och skär upp armen på den nu blödande banditen varpå Reynald dunkar till honom i huvudet och han blir "stunned" och förblöder utan att hinna agera. Livet leker, gudarna är med oss osv, och jag hittar 250 guld, kashing!
Vi fortsätter.
Vi kommer fram till ett tält, antagligen banditens. Nu tänker man ju, jamen vad kan gå fel? Ja, jag vet faktiskt inte, så jag letar igenom tältet med Dismas som hittar 550 mer guld!
Nästa område, stöter på en (från och med nu får de heta det de heter på engelska) Brigand Bloodletter (använder bland annat piskor har jag för mig, som gör bleeding) samt en Brigand fusilier, som har ett gevär. Jag är först. Facklan är halvvägs ute, vilket innebär att jag har större chans för ambush (som inte hände nu) men att det är större risk för panik. Aja.
Dismas skär ordentligt på bloodlettern, som nu blöder. Bloodletter skjuter Reynald så han staplar bakåt, dismas står nu längst fram. Fusiliern skjuter på oss båda, med nån sorts debuff.. Reynald försöker stunna Bloodlettern men det går dåligt. Dismas hugger bloodlettern, fusiliern skjuter igen och Reynald försöker smita bloodletter som dessutom blöder lite men lever och hämnas med den där piskattacken jag nämnde. Nu blöder Reynald också, medan Dismas motstod. Båda fick dock en rejäl dos med panik.
Dismas hoppar bakåt, varpå vi blir beskjutna igen (båda träffas alltså) och sen kommer bloodlettern med en arg attack som återigen ger en hel hög med panik + skada, dock bara på Reynald denna gång. Reynald slår ihjäl den som payback. Lite skjutande fram och tillbaka sen är striden slut, hittar lite juveler och grejs.
Just nu: Reynald 10/33 hp och 14/200 panik. Dismas ligger på 12/23 och 7/200 panik. Inte så tokigt antar jag. Jag får nu om jag vill ta mig till stan, men det ligger en kista här och skräpar. Jag har en dålig känsla men Dismas ska öppna den. Jag ser dock att den heter "brigands trapped chest"... Så jag testar en spade på den, men det gav ingenting och nu har jag ingen spade. Yey. Fick inget i kistan. Klarade poison resist dock. Alltid något.
Quest reward 5000 + 1360 i loot (och 2 mat). Som bonus får jag dessutom 2 resolve xp (av 7, vet inte riktigt, bara vanlig xp tror jag) och Dismas får en trait! Han har nu Scattering som ger -5% skada med ranged attacker. Kul. In i stan.
Jag startar igång på, normal svårighet eftersom jag är en fegis, men inte en sån fegis att jag kör på lättaste. Normalsvårt är ändå svårt så.. Det får duga.
För de som inte vet så är det väl ungefär såhär storymässigt, min släkting eller nått ägde en herrgård men råkade öppna en port till nåt otäckt ställe och nu är det upp till mig att fixa problemet, men oroa er inte jag ger mig inte själv ner utan jag lockar vilsna själar med lust för guld eller liknande (jag tittar på er, äventyrare) för att "hjälpa" dem att uppnå sitt bästa jag. Typ. Iaf skickar jag ner dem in i dungeonen och hoppas det går hyfsat bra. Vi får se.
På vägen dit kraschar vi lite (det blir introt alltså) så vi måste gå sista biten. Med mig har jag mina två trotjänare, Reynald Korsriddaren (33hp) och Dismas, vagabonden (23 hp). Redan i första rutan får Dismas lite panik, helt random utan att vi sett något. Sånt är livet.
Sidenote: Panik stiger i och med att det blir mörkare och mörkare, men som tur är har vi ju facklor.. ett tag.. Och om man blir anfallen och av lite annat så som t.ex. att gudarna hatar mig. När man får mycket panik så fungerar man sämre, och man kanske inte kan styra karaktären längre + att om man "maxar" den så får man en ny trait efteråt. De KAN vara bra, men let's face it, livet suger.
Nåja, jag fortsätter. Ganska snart träffar jag på en bandit, som dock inte är riktigt beredd och jag hinner anfalla först. Dismas börjar och skär upp armen på den nu blödande banditen varpå Reynald dunkar till honom i huvudet och han blir "stunned" och förblöder utan att hinna agera. Livet leker, gudarna är med oss osv, och jag hittar 250 guld, kashing!
Vi fortsätter.
Vi kommer fram till ett tält, antagligen banditens. Nu tänker man ju, jamen vad kan gå fel? Ja, jag vet faktiskt inte, så jag letar igenom tältet med Dismas som hittar 550 mer guld!
Nästa område, stöter på en (från och med nu får de heta det de heter på engelska) Brigand Bloodletter (använder bland annat piskor har jag för mig, som gör bleeding) samt en Brigand fusilier, som har ett gevär. Jag är först. Facklan är halvvägs ute, vilket innebär att jag har större chans för ambush (som inte hände nu) men att det är större risk för panik. Aja.
Dismas skär ordentligt på bloodlettern, som nu blöder. Bloodletter skjuter Reynald så han staplar bakåt, dismas står nu längst fram. Fusiliern skjuter på oss båda, med nån sorts debuff.. Reynald försöker stunna Bloodlettern men det går dåligt. Dismas hugger bloodlettern, fusiliern skjuter igen och Reynald försöker smita bloodletter som dessutom blöder lite men lever och hämnas med den där piskattacken jag nämnde. Nu blöder Reynald också, medan Dismas motstod. Båda fick dock en rejäl dos med panik.
Dismas hoppar bakåt, varpå vi blir beskjutna igen (båda träffas alltså) och sen kommer bloodlettern med en arg attack som återigen ger en hel hög med panik + skada, dock bara på Reynald denna gång. Reynald slår ihjäl den som payback. Lite skjutande fram och tillbaka sen är striden slut, hittar lite juveler och grejs.
Just nu: Reynald 10/33 hp och 14/200 panik. Dismas ligger på 12/23 och 7/200 panik. Inte så tokigt antar jag. Jag får nu om jag vill ta mig till stan, men det ligger en kista här och skräpar. Jag har en dålig känsla men Dismas ska öppna den. Jag ser dock att den heter "brigands trapped chest"... Så jag testar en spade på den, men det gav ingenting och nu har jag ingen spade. Yey. Fick inget i kistan. Klarade poison resist dock. Alltid något.
Quest reward 5000 + 1360 i loot (och 2 mat). Som bonus får jag dessutom 2 resolve xp (av 7, vet inte riktigt, bara vanlig xp tror jag) och Dismas får en trait! Han har nu Scattering som ger -5% skada med ranged attacker. Kul. In i stan.