God45
#PrayersForBahakan
Jag har spelat i två väldigt tunga, emotionellt djupa och personliga kampanjer nyligen. Play passionately och hela den grejen. Men nu behöver jag en smak rensning med lite galen bullshit innan jag orkar ge mig in i ännu en tung kampanj. Och vilken bullshit är galnare än Rifts? Ingen bullshit säger jag, det finns ingen galnare bullshit! Inte för att jag tänker använda systemet, jag är ute för en galen spelvärld och inte ett system som man måste vara galen för att avnjuta.
Så Rifts, vad vill jag ha ut av världen? Jag vill ju uppenbarligen ha en galen blandning av en massa olika saker i samma värld. Men mer specifikt vad vill jag ha med? Jag bestämde mig för att göra en lista:
1. Coalition staterna. Jag älskar The Technocracy i Mage och Imperiumet i 40k så Coalitions staterna passar mig som handen i handsken. En super högteknologisk regim med målet att skydda mänskligheten till vilket pris som helst, en dödskalle fetish, coola mechs och ondskefulla metoder? Ja tack! Att de slåss mot allt från Cthulhu till Galadriel gör det bara bättre.
2. Magi. Flera olika sorter också som inte alltid är i harmoni med varandra och som kan kombineras med teknologi.
3. Massa olika former av teknologi. Utomjordisk teknologi, rester från mänsklighetens guldålder, teknologi från andra dimensioner, steam punk Tech som inte brukade fungera... Du kan ha din mech eller bössa i vilken form som helst.
4. Alla monster någonsin. Vad är poängen med att vara en äventyrare om man inte har monster att döda? Men vilka monster är bäst? Det beror på vad man känner för just då. Rifts slänger in drakar, vampyrer, cyber-demoner, vanliga demoner, åskfåglar, bigfoot, deepones, Cthulhu och allt annat som du kan tänka dig och låter äventyrare döda eller bli dödade av dem.
5. Vampire kingdoms. Ja de är dumma och nej jag tänker inte ha kvar blobben med tentaklar. Men ett helt land av Dusk to dawn är 100% fantastiskt.
6. Freak show gruppen. Yes, jag vil ha en grupp bestående av en alvisk trollkarl, en cyborg, en pilot med en gigantisk mech, en kille på super droger och någon med en "chemical slug thrower" och en dålig attityd. Jag vill låta spelarna köra precis vad de vill!
Men nu kommer frågan, vad mer kan jag ha med som inte funkar i mindre galna världar? Det här kan både vara saker i Rifts böcker (jag har inte läst särskilt många av dem) och saker som ni hittat på eller tagit från andra källor. Ge mig galna grejer som jag kan kasta in för mina spelare att leka med/slåss mot/sno och tjäna pengar på. Vilka idéer bedömde ni som för galna, dumma eller out there för att faktiskt använda? Jag vill gärna använda dem