Eftersom du nämner mitt namn i startinlägget och jag vet att du har en del skinn på näsan och därför kan ta kritik:
Jag tycker att du är en jättetrevlig person, men så fort det kommer upp ett ämne som du brinner för så börjar du bete dig som en ADHD-apa som går hem till folk och bajsar på deras vardagsrumsgolv.
Även om man tycker att ens meningsmotståndare är ett svin så har det aldrig varit en bra strategi att bevisa att motståndaren är ett svin genom att själv bete sig som ett större svin.
Förklara för mig vad det är du vill uppnå genom ett beteende som bokstavligt talat kan liknas vid att du fysiskt går hem och bajsar på andra människors vardagsrumsgolv? För att visa vad jag menar:
här är ett inlägg där du bara bajsar på trådstartaren och inte ens anstränger dig att komma med konstruktiv kritik.
Vid årsskiftet hände något:
- Du började lyssna på dina meningsmotståndare och försöka sätta dig in i deras situation (vilket INTE är samma sak som att hålla med dem).
- Du började skriva konstruktiva inlägg (vilket du
ALDRIG gjort tidigare i rollspel.nus historia).
- Du började uppmuntra andra att försöka tänka snällt och försöka se det bästa i sina meningsmotståndares inlägg - vilket gjorde att andra började följa ditt exempel och för första gången i forumets historia fick vi en konstruktiv dialog i dessa frågor.
När jag såg förändringen - och den syntes verkligen,
det var som en nyfödd stjärna som strålade över forumet - så tänkte jag:
"WOW! RasmusL KAN bete sig som en riktigt trevlig person! Han vet ju hur man ska bete sig på ett forum!"
För första gången i rollspel.nus historia kunde vi ha en diskussion om kvinnofrågor, genus och jämställdhet med 100+ inlägg som var konstruktiv, som inte låstes på en gång och där inte ett halvdussin personer blev bannade.
Denna förändring i forumsklimatet berodde på att
EN och
ENDAST EN person på forumet hade ändrat beteende. Den personen var
DU, RasmusL.
För en vecka sedan hände något igen:
Den nya RasmusL som för
FÖRSTA GÅNGEN visat att han kan delta i en konstruktiv forumsdialog försvann och den gamla RasmusL som roar sig med att kleta bajs i sina meningsmotståndares ansikten kom tillbaka.
Snälla - förklara för mig vad som hände.
Jag vill ha tillbaka den nyfödda RasmusL som visat att han KAN uppföra sig på forumet och inte den gamla bajs-RasmusL.
RasmusL said:
Tydligen så var det någon mer än jag som tyckte det var kul att prata CA trots att vissa moderatorer suckade
Du missförstår situationen fullständigt.
Eftersom du återgått till ditt gamla beteende att bajsa på folk så brände du allt det förtroendekapital som du byggt upp under årets första månad. För mig är numera du och dina inlägg mindre värda än innehållet i min toalettstol innan jag trycker på spola.
Så när du skrev att du ville ha din egen tråd låst eller att folk skulle sluta posta i den så låstes den inte och folk fortsatte att skriva. Jag fortsatte inte att skriva för att jag tyckte att det var kul, utan för att du lyckats bränna allt förtroendekapital som du byggt upp.
Hade jag haft förtroende för dig så hade jag gjort som du sagt.
RasmusL said:
Så det här är ett finger, _det_ fingret, rakt upp i brunögat och det är ett löfte om att starta en massa trådar som sådant jag tycker är problematiskt
Säg att jag kommer hem till dig och tycker att tapeterna i ditt vardagsrum är fullständigt anskrämliga - vad tror du det effektivaste sättet för mig är att få dig att tapetsera om är?
1. Jag bjuder med dig till massor med hem med fantastiska tapeter, samt visar och förklarar vad som är så fantastiskt med dem. Börjar förklara färglära, och andra saker som är viktiga när man inreder vackra rum.
2. Jag kletar bajs på dina väggar.
Jag tycker att genus, kvinnofrågor och jämställdhet är jätteviktigt och jag vill kunna diskutera dem på ett civiliserat sätt här på forumet. Varför går
DU då in och
FÖRSTÖR diskussionerna genom att kleta bajs på dina motståndare???
Förklara för mig vad du vill uppnå med din bajsiga argumentationsteknik och varför du tror att den bajsiga tekniken ska lyckas - när jag (och antagligen väldigt många med mig) tycker att att din argumentationsförmåga är ett fiasko och att du just nu gör kvinnor en otjänst genom att ens öppna munnen.
I början av året visade du att du KAN föra en civiliserad diskussion. Därför har du ingen som helst ursäkt till att själv uppföra dig som ett svin längre och du kommer att få exakt noll respekt från mig förrän du återgår till att uppföra dig så civiliserat som du visat att kan göra.