Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
Sedan finns det så klart frilansande (och korrupta) tjyvfångare, men det är mer rollpersonsmaterial.
Fast i en medeltida stad är väl eliten och medborgarna en och samma?Max Raven said:I övrigt vill jag bara säga medhåll. Som om eliten bryr sig för fem öre hur medborgare sköter sitt.
Kolla på Jonathan Wild till exempel. Där har vi en förebild!Storuggla said:Tjuvfångare
Finns en Tjuvfångar klass till Hackmaster 4ed som är riktigt bra.Storuggla said:Tjuvfångare
Skulle väl snarare göra det så att det egentligen är stadsvaktens jobb att hålla ordning i allmänhet och beivra brott.Radioaktiv said:Strunta i vakten!
Ha ett gille med vakter som bara rikingar har råd med till att vakta deras gods och lagerlokaler. Och typ en vakt vid stadsmuren.
Då spikar vi det till Dancon 2013. Ser fram emot det!chrull said:Kan du inte bara snickra ihop det här istället för att gnälla? Det låter ju awesome.Storuggla said:COPS Waterdeep.
Bad orcs, bad orcs, whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for you?Arvidos MC said:Då spikar vi det till Dancon 2013. Ser fram emot det!chrull said:Kan du inte bara snickra ihop det här istället för att gnälla? Det låter ju awesome.Storuggla said:COPS Waterdeep.
Ugglis, är alla raser i PHB ok, och är det öppet för monsterraser? Jag ska vara en myconoid.
Huh! Jag hade inte tittat på det förut så jag var tvungen att gå och glo. Vilken mysig liten bykarta! Och jääävlar vad mycket text det känns som det var för att vara ett enkelt äventyr. Det är väl pga av all setting insmugen där.Storuggla said:… och underligt nog äventyret som finns i Artesia-rollspelet där nästan alla soldater som finns i borgen är bönder eller hantverkare vars tur det är att sitta och glo i länsherrens sold i en vecka.
Driving under the influence of green?Storuggla said:"Bad orcs, bad orcs, whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for you?"
Gripen för "Driving while being green"
Storuggla, med underbett