Eftersom jag kastade handsken innan får jag väl fortsätta försvara min position. Och, nej det handlar inte om att streta mot definitioner, jag är ju en person som tvärtom incisterar på att hålla på vissa definitioner och tycker det är till stor hjälp för att förstå saker, men, dessa två termer är motsatsen till det.
Eller, ok, det är lite förhastat. Det finns en plats jag tycker de kan fylla. Den som just handlar om oberoende spelutvecklare för att ha något som håller dem samman och kan hjälpas åt med både marknadsföring och utveckling osv.
Kan utveckla lite mer varför jag tycker såhär senare, men sammantaget kan sägas att de säger noll om innehållet. Det enda det leder till är diskussioner om vad som är vad och varför är x inte y osv. Jag parafraserar
@Genesis lite här: "Shab al-Hiri Roach är ett rollspel med samberättande och tävlingselement, riktat åt Right-to-dream, medan Sorcerer är ett rollspel som inte är samberättande och fokuserar på Story now" och frågar: har något ens gått förlorat här? Jag tycker inte det. Tvärtom. Ökad tydlighet och vi måste fokusera på vad som skiljer saker åt istället för trötta termer som just nu mest känns som identitetsmarkörer.