Inget mer OT i tråden, tack
Nu är det nog. Även om det var några timmar sen de flesta inläggen skrevs så sätter jag ner foten nu, så ni vet det, ni som läser det här på morgonen.
3. Kapa inte trådar. Att få en tråd att glida iväg från ursprungsämnet kan lätt irritera trådstartaren och övriga som är inblandade i diskussionen. Om du absolut måste diskutera ett annat ämne, hitta en lämplig tråd eller starta en egen.
4. Skräpa inte ner trådar. Om du vill korrigera eller peka ut vad du anser vara ett misstag eller felslut i ett inlägg så är det förstås helt okej; men om du har problem med diskussionens grundläggande förutsättningar och hellre såg att ämnet inte diskuterades alls – strunta i den. Påpeka inte för alla inblandade att det är slöseri med tid att diskutera ämnet, för om de höll med dig skulle de inte diskutera saken till att börja med.
Som sagt, håller ni inte med om trådens grundläggande premiss, strunta i tråden! Ta er
inte friheten att strunta i Rollspel.nus regler och riktlinjer av den anledningen att ni tycker att trådstartaren har felaktiga åsikter eller värderingar.
Anser ni på riktigt att en trådstart ägnar sig åt flame-baiting eller provokationer så gäller precis samma sak som alltid annars: Flama
inte trådstartarens åsikter. Anmäl till moderator. Knappen funkar alldeles utmärkt nuförtiden. Ägna er
inte åt avsiktliga provokationer genom att göra retoriska jämförelser. Anmäl till moderator. Ta det
inte som en tillfälle att basunera ut era egna, motsatta åsikter och värderingar, om inte trådstartaren faktiskt bjuder in till det. Och, anser ni att andra användare beter sig illa i en diskussion som ni vill ägna er åt i lugn och ro,
hobbymoderera inte, utan anmäl till moderator.
Som sagt, nu kanske grälet redan har runnit ut i sanden, men jag vill ändå ha sagt det här. Jag vill inte att det flammar upp på nytt. Så...
Stay cool och
stay on topic i fortsättningen, så kanske vi slipper låsa den här och annat trist.