Nekromanti Japaner bygger kvinnlig robot

Lindenius

Swashbuckler
Now that's really creepy…

hon ser verkligen läskig ut. *hurv*

//erik. det tar nog några år innan man vänjer sig med den kalla blicken

Johan K

Gammal & dryg
Å´jäklar !

Fasen, vid första ögonkasten så såg jag inte att hon var en android...
Ruggit läskit var det, men samtidig jäkligt häftigt !!! :gremlaugh:

Ulfgeir

Swashbuckler
När jag skickade länken till en kompis så var hans första kommentar att de borde kombinera roboten med Realdolls produkter... =^_^=

Så du är inte ensam om den tankegången.

/Ulfgeir

Arfert

Facit
sex-robotar har ju vart ett populärt ämne i SF i måååååånga år vid det här laget.... kolla hur fixerad svensken Sam J Lundwall var vid det i sina egna böcker, till exempel ;-)

Ulfgeir

Swashbuckler
*grin* Tja mitt svar till min kompis var: "Man kan göra så... Och ibland är det till och med rätt." =^_^=

/Ulfgeir

Jarfi

Veteran
Jag sitter på jobbet och KAN därför inte följa realdoll-länken vilket snabbt och effektivt talar om för mig vad den innehåller :gremgrin:

Gordeg

Hero
Jag frågar mig genast vad syftet är med att tillverka robotar som inte kan skiljas från människor (förutom sex-bots). "Billig" arbetskraft? Absurt lojal arbetskraft?

Gordeg

Krille

Super Moderator
"Jag frågar mig genast vad syftet är med att tillverka robotar som inte kan skiljas från människor (förutom sex-bots). "Billig" arbetskraft? Absurt lojal arbetskraft?"

Människa-maskin-interaktion. Människor känner sig oftast mer bekväma om de får interagera med en person som ser naturlig ut och uppför sig naturligt, jämfört med en uppenbar maskin.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
I sådana fall ska det till att "personen" antingen är helt och hållet människolik på alla sätt, eller på något uppenbart vis signalerar att den är icke-mänsklig. Något som försöker vara helt och hållet mänskligt men inte riktigt når fram hamnar i Uncanny Valley.