Nekromanti Japaner bygger kvinnlig robot

Now that's really creepy…

hon ser verkligen läskig ut. *hurv*

//erik. det tar nog några år innan man vänjer sig med den kalla blicken

Å´jäklar !

Fasen, vid första ögonkasten så såg jag inte att hon var en android...
Ruggit läskit var det, men samtidig jäkligt häftigt !!! :gremlaugh:

När jag skickade länken till en kompis så var hans första kommentar att de borde kombinera roboten med Realdolls produkter... =^_^=

Så du är inte ensam om den tankegången.

/Ulfgeir

sex-robotar har ju vart ett populärt ämne i SF i måååååånga år vid det här laget.... kolla hur fixerad svensken Sam J Lundwall var vid det i sina egna böcker, till exempel ;-)

*grin* Tja mitt svar till min kompis var: "Man kan göra så... Och ibland är det till och med rätt." =^_^=

/Ulfgeir

Jag sitter på jobbet och KAN därför inte följa realdoll-länken vilket snabbt och effektivt talar om för mig vad den innehåller :gremgrin:

Jag frågar mig genast vad syftet är med att tillverka robotar som inte kan skiljas från människor (förutom sex-bots). "Billig" arbetskraft? Absurt lojal arbetskraft?

Gordeg

"Jag frågar mig genast vad syftet är med att tillverka robotar som inte kan skiljas från människor (förutom sex-bots). "Billig" arbetskraft? Absurt lojal arbetskraft?"

Människa-maskin-interaktion. Människor känner sig oftast mer bekväma om de får interagera med en person som ser naturlig ut och uppför sig naturligt, jämfört med en uppenbar maskin.

I sådana fall ska det till att "personen" antingen är helt och hållet människolik på alla sätt, eller på något uppenbart vis signalerar att den är icke-mänsklig. Något som försöker vara helt och hållet mänskligt men inte riktigt når fram hamnar i Uncanny Valley.

Back