Minimoni
Homelander
Försök att inte må dåligt, du är inte för sent ute! Det kommer att ordna sig om du från och med nu gör allt på snabbaste sätt! När du fått ditt pass så tar du nästa steg och än en gång, tveka inte att skicka PM så ber jag min fru om jag själv inte kan, att berätta vad du skall göra i nästa steg!Det känns som att mina möjligheter att vara tidigt ute är en smula begränsade givet att jag inte verkar kunna ansöka innan jag har ett pass, och även om jag skulle lyckas få en tid i morgon så lär jag få passet tidigast i typ december.
Men jag antar att det övriga kring kan fixas innan? ERFS och eventuellt "certificate of eligibility" och sådär.
Min plan just nu är att sitta och må dåligt över det här ett par dagar till, och vara tacksam över alla svar i den här tråden även de som får min ångest att knyta sig, och sedan försöka formulera vad jag uppfattar som den Korrekta Proceduren. Och sedan maila Ken och sammanfatta – "Det här är vad jag fått fram / förstått, och sedan säger många att det ska vara extra svårt just nu. Antar att det är business visa vi ska satsa på? Kan du kolla upp vad som krävs för ERFS och certifikat och grejer, och hjälpa mig räkna ut vem av oss som ska göra vad för maximal chans att lyckas få ett visum?"
Och sedan sitta och må dåligt ett par dagar till medan jag väntar på svar.
Som jag tidigare nämnt, jag har personligen haft ångest över utebliven resa till Japan i flera år tack vare att Japan stängdes efter covid. Jag har ångest över att jag lovat mina barn varje år sedan 2020 att nu snart skall vi åka till Japan igen! Jag har sagt till min fru att hon och barnen skall åka utan mig och resten av min släkt som är medbjuden så att resan blir av någon gång, men min fru vill inte åka utan mig. Det bevisar väl att hon älskar mig väldigt mycket vilket är positivt men om Japan är lika stängt till sommaren så kommer jag be min fru att ta våra barn och åka dit utan mig då de verkligen behöver träffa sin japanska del av släkten igen. FaceTime är inte samma sak som irl.